В Україні найбільш вразливі категорії населення мають право на пільги на оплату житлово-комунальних послуг (ЖКП). Зокрема, пільги надаються багатодітним сім’ям незалежно від виду житла та форми власності на нього.
Про це йдеться в заяві ПФУ (Пенсійного фонду України). Сім’ям, які виховують 3-х і більше дітей, надається 50% знижка:
на оплату житла в межах норм, передбачених законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожного члена сім’ї, який постійно проживає в жилому приміщенні (будинку), та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю);
на користування комунальними послугами (газопостачання, електропостачання та інші послуги) та на вартість скрапленого балонного газу для побутових потреб (в межах норм та соціальних нормативів, визначених Кабміном);
на вартість палива (у разі якщо відповідні будинки не мають центрального опалення).
Як зазначається, зазначена пільга може бути надана за умови, що розмір середньомісячного сукупного доходу сім’ї за попередні 6 місяців, виходячи з розрахунку на одного члена сім’ї, не перевищує розміру доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги (у 2023-му це 3760 грн).
Які потрібні документи: список
Документом, що підтверджує право багатодітної сім’ї на отримання пільг, є відповідне посвідчення. На його підставі багатодітна родина включається до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги. Багатодітним сім’ям, інформація про яких є в Реєстрі, пільга з оплати житлово-комунальних послуг оформляється на підставі:
заяви про надання пільг на оплату комуналки, придбання твердого палива і скрапленого газу;
декларації про доходи сім’ї пільговика;
довідки про наявність у житловому приміщенні пічного опалення та/або кухонного вогнища на твердому паливі (у разі оформлення пільги на придбання твердого палива і скрапленого газу).
Як отримати знижку?
Подати необхідні документи до ПФУ можна в один із способів:
особисто, звернувшись до обраного сервісного центру фонду або до уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центрів надання адміністративних послуг;
поштою, на адресу органу ПФУ;
онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду, мобільний застосунок ПФУ або портал “Дія”.