АSBІО Банк: Євген Шуліка про цифрові зміни та свіжі рішення для підприємництва

Зареєстрований у НБУ в 1991 році, АСВІО Банк є одним з перших комерційних банківських установ України, який довгий час функціонував як банк-бутік, концентруючись на наданні послуг вузькому колу особливих корпоративних клієнтів. Проте з 2022-го року фінансова установа почала розробляти нову відкриту модель діяльності – з акцентом на цифровій модернізації та розширенні переліку продуктів для підприємств та приватних осіб.

За останні три роки банківська установа оновила ІТ-архітектуру, перейшла на власний процесинг, що базується на європейському програмному забезпеченні, розробила мобільні застосунки для індивідуальних клієнтів і компаній, а також запровадила онлайн-онбординг для юридичних осіб будь-якої організаційно-правової форми.

«Створення унікальних інноваційних і одночасно зручних для користувачів рішень – нова стратегія АСВІО Банку. Ми оперативно впроваджуємо, перевіряємо та розширюємо. Без надмірної тяганини, але системно, з контролем якості. Це дає нам змогу працювати як гнучкій технологічній організації і водночас залишатися стабільною банківською інституцією», – зазначає Євген Шуліка, голова правління. Які рішення пропонує АСВІО Банк і чи здатний він здійснити зміни на ринку? Про це – в інтерв’ю Forbes BrandVoice.

Стратегія цифрового банкінгу

Який ваш стратегічний напрямок, попри поточну невизначеність?

В умовах, коли обставини змінюються майже кожного дня, формувати довготривалі плани важко. Але вже зараз ми закладаємо цифрову основу, щоб у момент, коли українська фінансова система інтегрується з європейською, банк був готовий до розширення на міжнародний ринок.

Провідним продуктом більшості банків сьогодні є кредитування фізичних осіб. В АСВІО цей напрям також наявний, але не є головним. Натомість банківська установа пропонує клієнтам широкий спектр звичайних і цифрових послуг, зокрема платежі для підприємств VISA B2B Connect.

Ми розбудували мультиплатформу, яка дає змогу швидко впроваджувати та розвивати будь-який мобільний банківський сервіс.

По суті, ми розробили єдиний бекенд – технологічне ядро, яке дозволяє запускати окремі продукти для різних категорій клієнтів, розгортати повноцінний банківський додаток як незалежне рішення в рамках однієї екосистеми та інтегрувати його з усіма банківськими системами за два-три місяці. Таким чином у нас з’явилися застосунки ASVIO Business, ASVIO VIP, amobank і платформа Garantiya.com.

Наприкінці минулого року випустили ASVIO Business, запровадили онлайн-онбординг для юридичних осіб будь-якої форми власності на платформі Garantiya.com, а нещодавно з’явився додаток для VIP-клієнтів. Поки що таких продуктів в Україні небагато, тому ми розраховуємо, що в довгостроковій перспективі саме вони стануть ключовими та виведуть АСВІО Банк на новий рівень розширення.

Для чого потрібен окремий застосунок для VIP-клієнтів і кого ви вважаєте такими?

VIP-клієнти – це особи з високим рівнем прибутку та значними активами, які очікують не лише індивідуального підходу, конфіденційності та бездоганного обслуговування. Для них важливі комплексні технологічні фінансові рішення, які роблять їхній банкінг продуктивним і зручним. Таким клієнтам ми пропонуємо лише картки рівня Infinite. Така картка надає більше переваг, ніж звичайні: великі ліміти, особливі пропозиції, першочергову підтримку та доступ до спеціальних програм банку.

На відміну від звичайних застосунків із сотнями функцій, додаток для VIP-клієнтів сконцентрований лише на основних: переказ грошей, сплата комунальних послуг, поповнення рахунку мобільного, обмін валют, оформлення депозиту та управління кредитним лімітом. Він інтуїтивно зрозумілий і легкий у використанні. А для тих, хто береже час, завжди доступний персональний консьєрж-сервіс.

У майбутньому ми плануємо додати до ASVIO VIP можливість організовувати ділове спілкування між клієнтами – власниками компаній.

Яке ключове завдання такого спілкування?

Наші клієнти – це переважно корпоративний сектор і підприємці з сегменту МСБ, тому ми добре розуміємо їхню структуру, знаємо, хто приймає рішення, має вплив і може ділитися досвідом або ресурсами з іншими.

У кожного бізнесу, незалежно від масштабу, є свої труднощі. Саме тому наша ціль – створити платформу, яка зосереджує комунікацію між бізнесами різного масштабу та допомагає їм ефективно долати операційні перешкоди.

Також ми плануємо інтегрувати таку платформу в наші застосунки, як сервіс ділової комунікації для підприємців-початківців і великих компаній, що дозволить підприємцям-початківцям безпосередньо виходити на великі компанії, доносити свої потреби та максимально спрощувати взаємодію у всіх сферах співпраці. В Україні наразі немає подібного майданчика.

Минулого року ви запустили застосунок ASVIO Business. Скільки підприємств вже скористалися цим інструментом?

Якщо для ФОПів онлайн-онбординг вже давно став звичним, то для юридичних осіб управління бізнесом через застосунок відкриває новий рівень фінансового обслуговування. ASVIO Business інтегровано з повнофункціональною платформою Garantiya.com, де компанія може пройти онлайн-ідентифікацію і вже потім через застосунок відкрити рахунки, оформити кредити та гарантії, провести будь-які активні операції, включно із зовнішньоекономічною діяльністю, а також замовити еквайринг, у тому числі tap-to-phone – прийом платежів за допомогою мобільного телефону без термінала. Тобто клієнт може отримати будь-які банківські послуги без відвідування відділення.

За 10 місяців цим інструментом скористалося понад 1500 компаній.

Платформа ASVIO Business поєднує всі застосунки та вебформи, а також інтегрується з офлайн-мережею банку, що дає змогу підтримувати високий рівень обслуговування клієнтів.

АСВІО Банк

Інфографіка «АСВІО Банк у цифрах»

Про розвиток офлайн-мережі

Ви плануєте відкрити 100 фізичних відділень. Як це узгоджується зі стратегією цифрового банку?

Офлайн-мережа необхідна, оскільки люди все одно приходять у відділення, які функціонують за будь-яких умов, особливо під час вимкнень електроенергії.

Крім того, офлайн допомагає підвищити відомість банку. У деяких регіонах України нас ще мало знають. Відділення працюють як канал зв’язку з клієнтами – більш ефективний і природний, ніж масштабна реклама. Для клієнтів фізична присутність банку – це невербальна комунікація про довіру, безпеку та надійність, Людям важливо знати, що є місце, куди вони можуть завітати й отримати «живу» консультацію від менеджера, а не від цифрового помічника. Знати – не завжди означає користуватися. Ми ретельно вибираємо місця для нових відділень: аналізуємо регіон, потенційний бізнес і попит, тільки після цього приймаємо рішення. Зараз придивляємося до західних областей України: Рівного, Хмельницького, Чернівців та Луцька.

Наш підхід – поєднувати цифрову інноваційність і фізичну надійність. Ми розвиваємо мобайл і цифрові сервіси, підсилюючи їх фізичною присутністю в офлайн-каналах.

Взаємодія онлайну та офлайну зміцнює довіру клієнтів і збільшує впізнаваність АСВІО Банку.

Як ви формуєте команду під таку модель бізнесу?

У нас згуртований, сильний колектив, який здатен втілювати ідеї у реальні продукти. До того ж ми активно ростемо: якщо у 2022-му в банку працювало трохи менше 100 співробітників, то зараз їх більше 500.

Існує поширена думка, що збільшення автоматизації зменшує команду, але досвід показує протилежне. Щоб правильно налаштувати автоматизацію, потрібно залучити більше фахівців. Тому спочатку ми збільшуємо команду та налагоджуємо процеси, запускаємо автоматизацію і вже після цього переводимо людей на нові проєкти.

Чи відчуваєте зараз нестачу кадрів?

Звісно, знайти кваліфікованих фахівців зараз майже неможливо. Проблема полягає не лише в масовій міграції, війні, дефіциті знань, а й у бажанні людей навчатися: багато хто не хоче постійно розвиватися.

Щоб частково заповнити цю прогалину, ми співпрацюємо з університетами. Але навіть так залучити молодь з відповідальним ставленням до роботи та готовністю до реального світу непросто: з понад 100 кандидатів, які прийшли до нас на співбесіду, лише троє виявилися дійсно цілеспрямованими, з активною життєвою позицією.

Про банкінг майбутнього

Ви ставите ефективність вище за масовість. Як це впливає на розробку продуктів банку?

Ми рухаємося швидше за інших. Якщо подивитися на нашу роботу з 2022 року до сьогодні, видно, як команда реалізувала максимум можливого на банківському ринку.

Євген Шуліка, голова правління АСВІО Банку

Євген Шуліка, голова правління АСВІО Банку.

Паралельно ми побудували нову екосистему банку, запустили три мобільні додатки, впровадили CRM, електронний архів і повністю перевели внутрішні процеси в цифровий формат. У звичайному офлайні та сегменті МСБ ми демонструємо стабільне зростання і прибутковість. Водночас є напрями з високою конкуренцією, які зараз збиткові, але вони створюють основу для конкурентних переваг і майбутнього зростання.

Що для вас означає «відділення банку майбутнього»? Яким воно має бути?

Через пʼять років традиційні банківські відділення працюватимуть переважно з бізнесом, оскільки масовий роздріб повністю перейде в онлайн. Відділення для бізнесу стануть багатофункціональними бізнес-хабами з коворкінгами та кімнатами для переговорів. Це особливо важливо зараз, коли український бізнес дедалі активніше інтегрується в європейський простір, де частина процесів досі потребує «живого» спілкування та залишається «на папері». Тому, на мою думку, відділення майбутнього – це не каса й не операційне вікно, а стратегічний майданчик для діалогу та укладання партнерств, де народжуються нові бізнеси й укладаються угоди, які рухають економіку вперед.

Ліцензія НБУ Nº133 від 16.11.2011. Державний реєстр банків Nº64 від 30.10.1991.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *