Завзятий мандрівник із Польщі Томаш Басинський втомився від роботи в задушливому офісі, тому започаткував бізнес із виробництва елітних кемперів. Його компанія Vannado досягла прибутковості за три роки та має партнерство з гігантами авторинку MAN, Volkswagen, Mercedes і Ford. Forbes Polska більше дізнався про роботу і майбутні плани польської компанії.
«До того, як відкрити власну справу, я ніколи не бував у жодному «будинку на колесах», тому досвідом конкурентів я не надихався. Завдяки цьому я зміг почати з чистого аркуша. Від самого початку знав, що хочу виробляти найкращі кемпери преміумкласу в Європі», – каже засновник Vannado Томаш Басинський.
Сьогодні, через понад три роки після заснування компанії, Басинський значно ближчий до цієї мети. Його Vannado є одним із найбільш упізнаваних польських виробників кемперів і будинків-причепів на базі мікроавтобусів. Компанія співпрацює з провідними виробниками мікроавтобусів для доставлення, такими як MAN, Volkswagen, Mercedes і Ford, налічує понад 20 співробітників, а з її майстерні під Варшавою щороку виходить кілька десятків «будинків на колесах».
У 2023 році очікується, що Vannado заробить близько €2,2 млн із маржею 9%. Наступного року вона має значно покращити цей результат: наразі компанія законтрактувала замовлень на суму близько €2,3 млн.
«Томаш будує бізнес із пристрастю, сміливим баченням, залучає правильних людей і використовує продуману стратегію. Завдяки цьому йому вдалося досягти разючих результатів за дуже короткий час», – розповідає Пьотр Козловський, власник CampRest – порталу пошуку місць для кемпінгу в Європі.
Команда Vannado Фото vannado.com
Польська компанія, що продає будинки на колесах за понад $100 000. Фото vannado.com
Польська компанія, що продає будинки на колесах за понад $100 000. Фото vannado.com
Завзятий мандрівник Томаш Басинський втомився від роботи у задушливому офісі, тому взявся за виробництво елітних кемперів з нуля. Його компанія Vannado досягла прибутковості за три роки, а її партнерами стали MAN, Volkswagen, Mercedes і Ford.
Завзятий мандрівник Томаш Басинський втомився від роботи у задушливому офісі, тому взявся за виробництво елітних кемперів з нуля. Його компанія Vannado досягла прибутковості за три роки, а її партнерами стали MAN, Volkswagen, Mercedes і Ford. Фото vannado.com
Польська компанія, що продає будинки на колесах за понад $100 000. Фото vannado.com
Польська компанія, що продає будинки на колесах за понад $100 000. Фото vannado.com
Vannado Фото vannado.com
Vannado Фото vannado.com
Завзятий мандрівник Томаш Басинський втомився від роботи у задушливому офісі, тому взявся за виробництво елітних кемперів з нуля. Його компанія Vannado досягла прибутковості за три роки, а її партнерами стали MAN, Volkswagen, Mercedes і Ford. Фото vannado.com
Завзятий мандрівник Томаш Басинський втомився від роботи у задушливому офісі, тому взявся за виробництво елітних кемперів з нуля. Його компанія Vannado досягла прибутковості за три роки, а її партнерами стали MAN, Volkswagen, Mercedes і Ford. Фото vannado.com
Vannado Фото vannado.com
Інженер, який хотів стати мандрівником
Минуло багато років, перш ніж Томаш Басинський знайшов своє покликання. Як син інженерів, він відчував себе зобовʼязаним вступити до Варшавської політехніки, де вивчав цивільне будівництво. Однак не полюбилося йому академічне життя у Варшаві, а всі його думки були про подорожі. Після навчання він вирушив до Англії, де працював у сфері обслуговування і збирав гроші на «життя мандрівника».
Цю свою мрію він здійснив: проїхав Кубу на велосипеді, подорожував автостопом через Мексику і Центральну Америку, проїхав Південною Америкою на мотоциклі. Приблизно на рік він затримався у Бразилії, де приєднався до фонду Aldeia Foundation, який займався зеленим будівництвом у джунглях.
Після Бразилії Басинський на деякий час повернувся додому, але невдовзі жага до пригод привела його в Азію. Там він навіть розпочав власну справу – агентство Nomaddict, яке допомагало планувати експедиції. Але бізнес не вдався, бо Басинський почав вигорати як мандрівник. Тож повернувся додому й оселився у Варшаві.
Басинський не був упевнений у тому, чим займатися далі, але завдяки організаторським здібностям його взяли на посаду менеджера проєктів у ПЗ-компанії GogoApps. За короткий час він доріс до операційного директора, але невдовзі зрозумів, що така карʼєра не для нього. Тож зібрав власний кемпер і вирушив у Альпи.
Там Басинський і вирішив зайнятися «будинками на колесах».
Пандемія нашкодила не всім
Спочатку Басинський планував виготовляти не «будинки на колесах», а меблі для кемперів для самостійної збірки, але для цього потрібен був порожній транспортний засіб. Перші «будинки на колесах» були витвором кустарного мистецтва.
«Сьогодні ми отримуємо автомобілі безпосередньо від виробників, у нас є кілька сотень професійних інструментів, ми розробляємо 3D-моделі та вирізаємо окремі елементи за допомогою верстатів із ЧПК. На старті бізнесу ми брали вживані автомобілі у клієнтів та намагалися вирізати під них меблі домашніми інструментами. Це було типове «гаражне» виробництво, а кожен кемпер був індивідуальним. Ми вчилися на власних помилках, яких було чимало», – пригадує Басинський.
Наразі Vannado пропонує три моделі «будинків на колесах»: Alaska, Karakorum і нещодавно представлена Patagonia. Крім того, у компанії є програма-конструктор, що дозволяє спроєктувати власний кемпер: обрати вбудовані меблі, внутрішній дизайн, тип опалення, кухонне обладнання або тип вбиральні. Ціни на його «будинки на колесах» коливаються від €87 500 до €138 000.
Локдауни сприяли ескапізму, а ескапізм – виробникам кемперів. Згідно з аналізом Польської асоціації автомобільної промисловості та Polish Caravanning Group, з 2019-го по 2021 роки кількість перших реєстрацій нових «будинків на колесах» у Польщі зросла з 929 до 2242.
Крім того, Vannado діяв за моделлю, стійкою до розірваних ланцюгів постачання. «Ми працюємо з чотирма різними виробниками автомобілів, у нас є модульні меблі, які можна легко переробити під кожен доступний наразі автомобіль. Спочатку ми взагалі працювали із власними автомобілями клієнтів. Ми були набагато гнучкішими, ніж багато компаній, які були на ринку роками», — пояснює Басинський.
Vannado, польська компанія, що продає будинки на колесах.
Vannado зростає майже плюс-мінус на 100% на рік: у 2021-му у компанії було близько €507 000 доходу, через рік – €1,1 млн, а цього року є всі шанси заробити €2,2 млн.
«Ми, мабуть, третій польський виробник на ринку після Affinity, основним акціонером якої є шведський концерн KABE, і Globe-Traveller, компанії, що належить Собеславу Засаді. Перший продає 300-400 будинків на колесах на рік, а другий – понад 100. Незабаром ми будемо виробляти три кемпери на місяць, а врешті ми хочемо дійти до одного автомобіля на тиждень», – оцінює ринок та конкурентів Басинський.
Плани на майбутнє
Цікаво, що польські виробники будинків на колесах не обовʼязково мають потенціал до міжнародної експансії. «Польща вирізняється з-поміж решти країн Європи. У нашій країні люди старшого віку не надто тяжіють до кемпінгу. Натомість такому виду відпочинку надають перевагу сімʼї з дітьми, любителі спорту та підприємці. Вони тяжіють до сучаснішого дизайну і зазвичай купують набагато дорожчі кемпери, часто з найбільшою комплектацією», – каже Пьотр Козловський.
Басинський не проти спробувати свої сили за кордоном, але із власною стратегією. «Більшість компаній продають за кордоном за допомогою місцевих дилерів. Ми хочемо продавати наші «будинки на колесах» дистанційно. Це непросто із продукцією вартістю понад €100 000. Але перші кілька кемперів уже вдалося продати таким чином, – каже Басинський. — У перші кілька років ми боролися за те, щоб отримати найкращий продукт. Тепер нам потрібно впорядкувати та прискорити наш виробничий процес. Щойно це вдасться, ми зможемо спробувати ширшу міжнародну експансію».
Це не єдиний його план. У найближчі роки Басинський планує запустити два нових бренди: розкішніші напівінтегровані кемпери (житлова зона інтегрована з кабіною водія) і повні комплекти всього необхідного для власного будинку на колесах, які можна зібрати самостійно.
Залишається відкритим питання, чи не набридне Басинському, з огляду на минуле, бути підприємцем, чи він знову піде у мандри світом. Однак підприємець стверджує, що цей етап у нього вже позаду.