Як і чому МХП та Modern Expo масштабують інновації

форум промисловців форбс /Forbes

Ігор Мордас, глава департаменту виробництва Modern Expo, Сергій Панов, заступник технічного директора виробничого напряму МХП, Євген Ковнір, керівник офісу з управління операційною ефективністю «Астарти». Фото Forbes

Як МХП знизила простої обладнання на 50% і чому технічні спеціалісти здійснюють до 60% аварійних ремонів без участі слюсарів чи інженерів? Які труднощі виникли у Modern Expo під час впровадження Lean підходу у виробництві? На «Форумі промисловців 2025» від Forbes Ukraine на ці запитання відповіли Сергій Панов, заступник технічного директора виробничого напряму МХП та Ігор Мордас, глава департаменту виробництва Modern Expo

Придбайте річну підписку на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця підписка саме для вас.

«Щоб надихати людей новими ідеями, потрібно самим бути сповненими ентузіазму», – стверджує модератор панельної дискусії Євген Ковнір, керівник офісу з управління операційною ефективністю «Астарти».

У МХП та Modern Expo є в цьому досвід. Які приклади стратегічних ініціатив, реалізованих у масштабах всієї компанії, приносили позитивний результат і які труднощі виникли на цьому шляху? Переказуємо основне з дискусії.

Вибір найрозумніших. У які університети вступають абітурієнти з найвищими балами? Топ-7 вишів за п’ятьма спеціальностями /Фото Ілюстрація Аліна Кохан

Популярне Категорія Інновації Дата Сьогодні Вибір найрозумніших. У які університети вступають абітурієнти з найвищими балами? Топ-7 вишів за п’ятьма спеціальностями

Сергій Панов, заступник технічного директора виробничого напряму МХП 

Одна з найбільших стратегічних інвестицій у процеси компанії – це наша інноваційна платформа Smart Maintenance. Завдяки їй ми обслуговуємо активи, управляємо ресурсами та займаємось стратегічним плануванням на кілька років вперед.

Платформа охоплює 163 000 одиниць обладнання та 22 підприємства. Наступного року – підключимо ще 18 підприємств. На даний момент нею управляють 300 операторів. 

Що таке Smart Maintenance

Smart Maintenance – це цифрова платформа та чатбот для управління ремонтами. З її допомогою МХП, зокрема, організовує планово-попереджувальні ремонти, техніка подає заявки на склад чи на закупівлю та списує запчастини.

Ідея виникла у ініціативної групи працівників на одному з виробництв компанії. Її розробив інженер, який навіть не був програмістом. Вони просто хотіли вибудувати і налаштувати власні внутрішні процеси.

Ми вирішили масштабувати цю ідею, оскільки спостерігаємо на ринку зростаючий дефіцит технічних спеціалістів. Постало питання: «Як ефективно використати ресурс, що обмежується, у наших масштабах?». У нас 2500 інженерів та інших спеціалістів технічного профілю на виробництві.

Що компанія отримує від реалізації цієї концепції? Автономне обслуговування – це класичний ТРМ, коли оператори виконують обов’язки техніків. Наразі ми здатні проводити до 60% аварійних ремонтів обладнання без залучення слюсарів чи інженерів. Окрім того, простої обладнання скоротилися до 50% залежно від ділянки, а якість покращилася на 10-12%. 

Ми пишемо стратегію на три роки вперед, враховуючи цю платформу. Наступного року завдяки їй ми будемо керувати інвестиціями та завантаженістю персоналу. Зараз подаємо на право власності на цю платформу.

Оператори реагували на цю ініціативу по-різному в кожному виробництві. Саме тому ми запровадили рангову систему та відповідну оплату. Якщо ти приходиш з нульовим рангом, а закінчуєш третьою – різниця складає 20-30% фінансового стимулу. У деяких випадках переводили техніків, в інших – додавали. 

В цілому це рішення сприйняли позитивно: як можливість додаткового заробітку та кар’єрного зростання. Оскільки наступна ланка, куди переходять технічні спеціалісти – це технічна служба компанії.

Викликом у впровадженні цієї платформи, з яким ми успішно впорались, стала уніфікація великої кількості активів. Спочатку не було зрозуміло, чи центральний офіс повинен підлаштовуватися під конкретні виробництва, чи навпаки. Я дійшов висновку, що потрібно уніфікувати стандарти, звітність та підходи, але не втручатись у схеми взаємодії команд, у побудову команд. Тут компанія повинна бути гнучкою і адаптуватися під «органіку» на місцях.

Другим викликом стало готовність системи та людей. Для цього потрібно створити ком’юніті. Ми для цього запроваджуємо інститут інженерної справи, «Банк Ідей», де винагороджуємо за інноваційні ідеї, дуальну освіту. За таких умов нова система інтегрується, а не відштовхує.  

Ще один напрямок інновацій – це штучний інтелект. У нас є політика стосовно ШІ, ми реалізуємо багато ініціатив. Наприклад, кілька років ми працюємо над прогнозуванням споживання енергії в пташниках за допомогою ШІ. Інша інновація – вирощування птиці за допомогою зоотехніка на основі штучного інтелекту. У 2028-му році плануємо впровадити ШІ і у платформу Smart Maintenance.

Ігор Мордас, директор департаменту виробництва Modern Expo

Одна з наших стратегічних ініціатив, яку ми реалізували давно, але яка продовжує працювати до сьогодні – це методологія Lean. Це методологія, що дозволяє уникати втрат та неефективності, підвищувати виробничі обсяги та збільшувати кількість продукції на одиницю площі.

Що таке Lean?

Lean-підхід – це методологія управлінських практик та спосіб мислення, що зосереджується на усуненні втрат для досягнення високої ефективності, продуктивності та якості при меншій витраті ресурсів.

Ініціатива походила від власника компанії Петра Пилипюка, який у нульових роках ознайомився з досвідом виробничої системи Toyota і поділився літературою з менеджменту з компанією. Розпочали з експериментів, щоб виявити, чи підходить нам Lean.

Завдяки оптимізації ми звільнили 3000 кв м площі. Коли тільки починали впроваджувати Lean, ми зіштовхнулися з труднощами масштабування, не встигали відвантажувати продукцію. Лише через рік після впровадження ми зросли на 25%.

На початковому етапі програмою керував власник бізнесу, пізніше ми найняли Lean-менеджера. Наразі я, як директор департаменту виробництва, також виконую обов’язки Lean-менеджера.

Головною перешкодою стало нерозуміння з боку людей. Дехто протистояв зміні. Один із топ-менеджерів компанії, який не пройшов іспит, що запровадив власник бізнесу, – залишив посаду. Хтось не хотів настільки змінювати робоче місце, що теж звільнився.  

Штучний інтелект у нас – це, зокрема, невеликий магазин з кавовою машиною, вітриною та холодильником без продавця. Ви обираєте товар, який зчитує відповідне програмне забезпечення, всі розрахунки та оплата проводяться без участі людини. 

Також ми використовуємо ШІ у виробництві поштоматів. Окрім цього, у нас є Smart платформа, розроблена нашими спеціалістами, яка вже працює в компанії. За пів року плануємо вивести її на ринок як комерційний продукт, що допоможе в управлінні виробництвом, комерційними проектами, а також у комунікації з клієнтами та дилерами. 

Матеріали по темі

Дао Пилипюка. Луцький підприємець побудував одного з найбільших виробників торговельного обладнання в Європі. Чи вдасться втриматися на вершині /Фото Катерина Москалюк для Forbes Україна

Категорія Компанії Дата 14 червня 2023 Дао Пилипюка. Луцький підприємець побудував одного з найбільших виробників торговельного обладнання в Європі. Чи вдасться втриматися на вершині

1 млрд грн на рік. МХП Юрія Косюка поставила інновації на конвеєр. Куди інвестують і як швидко повертають кошти? /Фото надано пресслужбою

Категорія Компанії Дата 08 серпня 1 млрд грн на рік. МХП Юрія Косюка поставила інновації на конвеєр. Куди інвестують і як швидко повертають кошти?

Штучний інтелект, автоматизація і таланти: що рухає Jabil в Україні /Фото надано пресслужбою

Категорія Партнерський матеріал Дата Сьогодні Штучний інтелект, автоматизація і таланти: що рухає Jabil в Україні

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *