Чим відрізняються конференції Web Summit і Slush? Розповідає співзасновник стартапу Revisior Сергій Шапіренко

У листопаді пройшли дві великі IT-конференції: Web Summit і Slush. Їх часто порівнюють і запитують, чи є сенс їхати на Slush, якщо вже був на Web Summit? Slush є концентрованішим і більш цільовим місцем для стартапів, зазначає CEO та співзасновник стартапу Revisior Сергій Шапіренко. Яка між ними різниця

У колонці для Forbes Україна керівна партнерка компанії «Арсенал-Страхування» та засновниця стартапу Easy Peasy Insurtech Марина Авдєєва порівняла Web Summit із рок-концертом, але в IT-індустрії. Погоджуюся і додам, що WS – це ніби рок-концерт гурту Metallica чи Rammstein, на який прагнуть потрапити всі, навіть ті, хто слухав рок останній раз у шкільні роки. 

А ось Slush – це лише hardcore для тих, хто дійсно в темі, подія зосереджена на стартапах і цікавіша для інвесторів.

Кількісні та якісні показники Slush і Web Summit

За кількістю відвідувачів Slush у 5,5 разів менша за Web Summit. Звичайно, люті зими Гельсінкі, де проходить ця конференція, з коротким світловим днем комусь не такі комфортні, як теплий клімат Лісабону – незмінне місце проведення Web Summit – з приємним океанським бризом і вічними тусовками на Pink street.

Slush /slush.org

Центральний вхід на конференцію Slush Фото slush.org

Розглянемо цифри обох конференцій:

Відвідувачі. Slush: +13 000, Web Summit: +70 000.

Стартапи. Slush: +5000, Web Summit: 2608. 

Стартапи – це 40% аудиторії Slush, на відміну від WS, де їх лише 4%. Стартапів на Slush практично у два рази більше, ніж на Web Summit.

Інвестори. Slush: +3000, Web Summit: 906.

Інвестори – це кожен четвертий відвідувач Slush, на відміну від WS, де їх лише кожен 77-й. Інвесторів на Slush у три рази більше, ніж на Web Summit.

Впевнений, що інвестори ці цифри знають, а ось стартапи, напевно, не зовсім, бо чув різні версії: «Slush лише для hardware стартапів», «Тут лише місцеві…». 99% стартапів «помирають» протягом першого року заснування. І первістки наступного року знову будуть робити суб’єктивні висновки про Slush.

Щодо аудиторії: згідно з вказаними вище даними, на Slush 62% відвідувачів – це інвестори та стартапи, а на Web Summit їх лише 5%. Хто ж інші 95% відвідувачів WS? Скажу лише про Slush: тут немає такого скупчення суєтологів під виглядом «мамкиних інвесторів» і «тьолочок» у непристойному вигляді в пошуках пристойних кандидатів. 

Можливо, тому, що фінський клімат суворіший. А можливо, Slush вибрали правильний таргет, і його фаундери не роблять таких зашкварів, як колишній CEO Web Summit Педді Косгрейв?

IT-конференція Slush /slush.org

IT-конференція Slush Фото slush.org

Можливості для стартапів

На Slush проходить 300 різних side-evemts протягом тижня, а Slush 100 – найбажаніший конкурс стартапів у світі з призовим фондом в €1 млн. Founders Day – найбільша зустріч тільки для фаундерів у світі.

Стартап Revisior минулого року познайомився з можливостями при інкорпорації у Фінляндії через державну програму Business Finland. Вона передбачає надання грантів на розвиток, а при залученні інвестицій Фінляндія може надати кредит під дуже низький річний відсоток. Причому перші кілька років погашати потрібно буде лише відсоток, а вже потім – тіло кредиту. Це дає змогу стартапу зберегти частку в компанії. 

Протягом 2023 року ми зареєстрували там компанію, зробили певну домашню роботу та приїхали на Slush вже для пошуку інвесторів і партнерів. Це тема окремої колонки. Коли ми завершимо процес, поділюся всіма деталями.

CEO та співзасновник стартапу Revisior Сергій Шапіренко на конференції Slush /Revisior

CEO та співзасновник стартапу Revisior Сергій Шапіренко на конференції Slush Фото Revisior

Що втратив Web Summit та здобув Slush 2023

Через факап колишнього CEO Web Summit Педді Косгрейва з пропалестинськими заявами у соцмережах про війну між Ізраїлем та ХАМАСом конференція втратила великих гравців: Google, Amazon, Microsoft. Світові корпорації завжди пропонують цікаві можливості для стартапів: знижки, безкоштовні пакетні рішення, участь у корпоративних акселераціях. На Slush вони всі були та багато інших світових брендів. 

Зайти стартапу напряму у глобальну корпорацію та отримати доступ до її клієнтів практично неможливо. Найкращий спосіб – вхід через корпоративні акселератори. Revisior успішно цим скористався – подали заявки та пропітчилися BMW, Deloite і Zalando.

Україна вже вдруге була представлена на Slush, і досить потужно. Якщо минулого року більшість відвідувачів запитували: «Як ви?», то цього року чуєш запитання: «Що у вас за продукт?».

Дякуємо за можливості представляти Україну на міжнародних аренах Міністерству цифрової трансформації та Ukrainian Startup Fund. Вони виступають вікном у Європу для українських стартапів.

Варто згадати про відмінну організацію зі сторони компанії Advicera. Revisior є учасником багатьох міжнародних конференцій у складі українських делегації, тому є з чим порівняти. Стартапам компенсували дорогу та проживання. Дякуємо за це партнерам і спонсорам делегації Accelerando, Techstack Ltd, Aboa Advest, First Fellow Partners та Helsinki – Uusima Regional Council.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *