Європейські автовиробники як могли опиралися прийняттю Євросоюзом закону про заборону продажу автомобілів на бензинових і дизельних двигунах із 2035 року. Бо це загроза для їхнього бізнесу. Тим часом китайські виробники електроавтомобілів, такі як BYD, Nio, Chery, бачать у цьому для себе нагоду. Financial Times розглянув експансію китайських автомобільних компаній у Європу, а також наслідки, переваги та недоліки такого рішення. Forbes обрав головні меседжі.
Forbes Ukraine збирає номінантів до нового списку «30 до 30». Ви можете запропонувати кандидатів у список 2023 року за цим посиланням.
За останні 25 років автовиробники КНР стали експертами в електромобілях, а Китай – головним виробником усіх ресурсів, матеріалів і компонентів для їх виробництва. Майже завоювавши внутрішній ринок (Китай купує більше електромобілів, ніж будь-яка інша країна), такі китайські компанії, як Nio, BYD, Li Auto, Xpeng і Great Wall, зосередилися на закордонних ринках.
Закон ЄС про заборону продажу автівок на бензинових та дизельних двигунах із 2035 року дуже сприяє китайським амбіціям.
«Ми хочемо бути в першій трійці» брендів регіону до кінця десятиліття і номером один, «якщо зможемо», каже Майкл Шу, голова європейського підрозділу китайського виробника електромобілів BYD, у який інвестував Воррен Баффет.
Китайські«автівки на альтернативній енергії»
Наразі на європейському ринку електромобілів домінує Tesla, успіху якої сприяла самовіддача невеликої групи підприємців і їхнього лідера Ілона Маска. А от у Китаї за розвиток сектору взялася держава.
Пекін зрозумів, що електротранспорт може допомогти зменшити залежність Китаю від імпорту нафти, який іде через «конфліктні» води Південнокитайського моря. Крім того, це спосіб покращити ситуацію із забрудненням повітря в країні, щодо якого навіть там починає наростати критика влади.
Державна підтримка сектору стала ще більшою після приходу до влади Сі Цзіньпіна у 2012-му, який робить акцент на енергетичній і технологічній самостійності Китаю. У період з 2009-го по 2017-й в електромобільний сектор було інвестовано майже $60 млрд, повідомляє Центр стратегічних і міжнародних досліджень, а з 2018-го по 2021-й туди вклали ще $66 млрд. Попри те, що поштовх індустрії дала держава, саме електромобільні стартапи і їхня культура сприяли її стрімкому розвитку.