ПриватБанк за результатами фінансового моніторингу може заблокувати карти та закрити усі рахунки клієнта. При цьому клієнт може не називати причину такого рішення.
Про такий випадок клієнт банку розповів на профільному форумі Мінфін. “Дзвоню на підтримку і мені кажуть “ваша карта в блоці”, на питання чому, мені кажуть, що не знають і пропонують чекати 14 днів. Через 2 тижні я отримую листа про розірвання договору”, – скаржиться клієнт банку.
Пізніше клієнт отримав відповідь на електронну пошту, що рішення пояснювати та переглядати не будуть. Додаткових документів надати не просили.
“Замість того, щоб бути прозорими і попередити про якісь потенційні проблеми з моїм рахунком, ви просто вирішили розірвати договір без будь-якого пояснення або можливості виправлення ситуації”, – обурився клієнт.
У відповідь у ПриватБанку зазначили, що керуються законами та актами НБУ. “Керуючись чинним законодавством, банк як суб’єкт первинного фінансового моніторингу зобов’язаний: забезпечувати виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, до початку та в процесі їх проведення. При розірванні ділових відносин клієнту надається можливість отримання власних коштів”, – йдеться у відповіді.
Що обов’язково повинні перевіряти:
операції з готівкою;
операції на нетипові для клієнта суми чи суму від 400 тис. грн;
переклади, які здійснюють за участю PEP (суспільні особи: чиновники, депутати всіх рівнів);
операції фізосіб-підприємців (“ФОПів”) та юридичних осіб, які відкрилися менше трьох місяців тому.
Крім того, як зазначають у НБУ, зобов’язані призупинити та перевірити пов’язані між собою операції. Наприклад, якщо клієнт для того, щоб не перевищити ліміт, дробить операції.