Фінустанови активізували блокування рахунків українців.

Клієнт може навіть не мати сповіщення щодо блокування рахунку, виявивши проблему під час спроби розрахунку в магазині.

7823_4536509726_b05e32919f_o.jpg (47.56 Kb)

Українські банки більш активно блокують акаунти українців. Будь-яка картка має ризик перетворитися на кусок пластику, якщо придбати в інтернет-магазині товар у продавця, який не зареєстрований як підприємець, повідомляє Телеграф.

Видання нагадує, що постанова НБУ №65 від 19 травня 2020 року, яка оновила правила фінансового моніторингу, надає банкам великі можливості здійснювати перевірку операцій клієнтів, блокувати і примусово закривати їхні акаунти.

“Головні причини блокування – не підтверджене джерело грошей, невідповідність операцій фінпрофілю клієнта, регулярні надходження від великої кількості різних платників, які банки сприймають як підприємницьку діяльність без реєстрації. Також можливо додати операції, які мають ознаки криптоактивності (перетворення криптовалют у фіатні кошти через p2p або неідентифікованих посередників), а також значні одноразові надходження готівкових грошей без попередньої історії аналогічних операцій”, – пояснює керівник практики податкового права юрфірми “Ілляшев та Партнери” Іван Маринюк.

Призначення платежу
Перш за все, питання у банків можуть викликати призначення платежів, які вказують клієнти при переказах. Спеціалісти відмічають, що деякі банки підозріло відносяться до слів: “за крипту”, “обмін валют”, “за товар/послугу”, якщо кошти перераховують не на рахунок ФОПа.

Також банк може зацікавитися карткою, на яку часто “повертають борги”. Картку можуть заблокувати, якщо подібні перекази стають регулярними – кожного дня чи 1-2 рази на тиждень.

Різке збільшення надходжень на рахунок
Наступна проблемна ситуація – різкий ріст надходжень на картку або акаунт, які не підтверджені документально. Юристи нагадують, що під час відкриття акаунту клієнт в документах про відкриття акаунту вказує очікувану суму місячних надходжень:

Якщо тривалий час сума співпадала із задекларованою, а потім раптово відчутно збільшилась, а клієнт не попередив банк про ріст доходу і не надав відповідну довідку, це може стати причиною блокування.

Підозрілі, на думку банку, операції
Крім того, акаунт можуть заблокувати у випадку отримання регулярних переказів від різних осіб. При цьому сума надходжень може бути і невеликою (500-1000 грн), однак банк в такому разі підозрює, що клієнт займається підприємницькою діяльністю і, відповідно, має як мінімум відкрити рахунок ФОП.

Підозра на торгівлю криптовалютою
Ризиковані будь-які операції, де банк може запідозрити торгівлю криптовалютою (з біржею, брокерами тощо), тому що торгівля криптою знаходиться в Україні поза законом. Верховна Рада на початку вересня підтримала у першому читанні законопроєкт про легалізацію криптовалюти, однак далі справа поки не просунулась.

Нетипові операції та зняття готівки

Банки підозріло ставляться до нетипових операцій фізичних осіб або активного зняття великих сум готівки. Відмічається, що картку також можуть заблокувати, коли на рахунок ледь не кожного дня надходять певні суми:

Наприклад, клієнт отримує чи знімає кошти – поняття “великих” може відрізнятися у різних банках – від 10-20 тис. грн до 50 тис. грн і більше.

Відсутність документальних підтверджень
Неможливість офіційно підтвердити доходи на суму операцій по картці – наступна проблема. Для підтвердження розрахунку банки вимагають податкові декларації, довідки з податкової (ОК-5, ОК-7), також приймають зарплатні довідки з місця роботи, документи про отримання спадщини, про продаж майна – квартири, машини і т.д.

Видання відмічає, що критерії для блокування рахунку внесені в налаштування відповідного програмного забезпечення, які спрацьовують автоматично. Відповідно, про блокування рахунку можна дізнатися, коли в магазині буде неможливо розрахуватися.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *