Фото: pxfuel.com
Відсутність кораблів у Росії та зниження зацікавленості у західних зернотрейдерів до бізнесу з Москвою збільшують витрати на транспортування російської пшениці у той час, коли війна проти України точиться у небезпечній близькості до шляхів постачання у Чорному морі.
Джерело: Reuters
РФ має проблеми з експортом зерна
Президент Володимир Путін пообіцяв замінити українське зерно російськими поставками в Африку після того, як Москва вийшла з зернової угоди, запровадивши де-факто блокаду України.
Відповіддю України стали атаки морських безпілотників на російський нафтовий танкер і військовий корабель на російській військово-морській базі в Новоросійську, поруч із великим зерновим і нафтовим портом.
Експорт сільськогосподарської продукції не підпадає під прямі санкції Європи та США, запроваджені після того, як Росія вторглася в Україну минулого року, проте Росія заявляє, що санкції проти банків та певних росіян є «прихованими санкціями» щодо торгівлі продуктами харчування.
Фінансові ризики та ризики безпеки, пов’язані з торгівлею з Росією, посилені крахом Чорноморського коридору, підвищують витрати на фрахт для Москви та штовхають її до використання старіших та менших суден, якими керують менш відомі судноплавні оператори, — повідомляє Reuters.
Така ситуація викликає сумніви у тому, що РФ зможе підтримувати рекордні темпи експорту. Якщо проблема не вирішиться, це може підвищити світові ціни на пшеницю.
Глобальні товарні експортери також більше не допомагають Росії в механізмах торгівлі її зерном. Cargill, Louis Dreyfus і Viterra припинили таку роботу 1 липня, додавши ще більшого тиску на Москву щодо виконання всіх аспектів зернових угод, включаючи транспортування.
Вихід Росії з зернової угоди
17 липня РФ направила Туреччині, Україні та ООН заперечення щодо продовження “зернової угоди”. Таким чином РФ самовільно припинила дію угоди з 18 липня, викликавши гарантії безпеки судноплавства.
19 липня Міноборони РФ заявило, що буде розглядати сі судна, що прямують в українські чорноморські порти, як потенційні перевізники військових вантажів.
20 липня Україна зробила дзеркальну заяву, що з 21 липня буде вважати всі судна, які прямують в акваторії Чорного моря у напрямку морських портів РФ та окупованих українських портів, як такі, що перевозять вантажі воєнного призначення з усіма відповідними ризиками.