Верховна Рада ухвалила закон про зміну виплати зарплат чиновникам

Якщо Президент невідкладно підпише закон, він набуде чинності 1 квітня 2025 року.

Закон про оплату праці державних службовців

Закон про оплату праці державних службовців

У вівторок, 11 березня, Верховна Рада одноголосно схвалила законопроект №8222 про внесення змін до Закону України “Про державну службу”, який спрямований на впровадження єдиних підходів до оплати праці державних службовців за категоризацією посад. Про це повідомив народний депутат Денис Маслов.

Цей закон є частиною євроінтеграційної ініціативи, представленої Кабінетом Міністрів у листопаді 2022 року. Його ухвалення є складовою «домашнього завдання від ЄС для України», необхідного Україні для отримання фінансування від ЄС через програму Ukraine Facility.

Закон передбачає, що з 2025 року мінімальна заробітна плата в державних органах становитиме не менше 2,5 розміру прожиткового мінімуму, тобто не менше 7570 грн. В оцінці законопроекту від 25 лютого 2025 року Мінфін вказав, що, за попередніми оцінками, ця ініціатива потребуватиме додаткових витрат у розмірі 82,2 млрд грн: 5,3 млрд грн. 2026 рік, 38,5 млрд грн – 2027 рік, 19,2 млрд грн – 2028 рік, 19,2 млрд грн – 2029 рік.

«Законопроєкт не має фінансового забезпечення, а джерела покриття таких додаткових витрат у державному бюджеті не визначені. Важливо пам’ятати, що перехід на градаційну систему оплати праці у 2024 році спричинив додаткові 21,5 млрд грн державних витрат, що є значним тягарем у воєнний час», – наголошують у Мінфіні.

Підвищення посадових окладів працівників суду

Денис Маслов зазначив, що законопроект сприяє підвищенню зарплат працівників судів:

  • Кабінет Міністрів України на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після його закінчення може встановлювати додаткові коефіцієнти до посадових окладів державним службовцям апаратів (секретаріатів) судів та інших суб’єктів системи правосуддя, які потенційно фінансуються за рахунок коштів спеціального фонду Державного бюджету України;
  • підвищити оплату праці працівників усіх судів України, підвищити юрисдикційний рівень. Суди, органи та установи юстиції, підсудні в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, вважатимуться державними органами, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, а районні, міжрайонні, міські, міськрайонні суди – до державних органів регіонального рівня.

Зміни до оплати праці державних службовців

Відповідно до запропонованих змін посадовий оклад державного службовця становитиме:

  • фіксований оклад – посадовий оклад, надбавка за вислугу років і надбавка за ранг;
  • змінна заробітна плата – премії, що нараховуються на основі щорічних оглядів результатів роботи, а також щомісячні або квартальні премії.

Фіксована заробітна плата є гарантованою виплатою та основною компенсацією за виконання посадових обов'язків, передбачених цим Законом. Змінний оклад залежить від індивідуального внеску державного службовця в загальну роботу державного органу, винагороджує ініціативу, своєчасне та якісне виконання завдань, додаткове навантаження.

Гарантійні та компенсаційні виплати

Гарантійні та компенсаційні виплати призначаються державним службовцям незалежно від посадового окладу і виключаються як з постійної, так і зі змінної складових, не враховуються при формуванні фонду постійної та змінної заробітної плати. Ці виплати є частиною державних гарантій, спрямованих на відшкодування витрат, понесених під час виконання службових обов'язків або реалізації спеціального правового статусу державного службовця.

Гарантійні та компенсаційні виплати охоплюють:

  • оплата обов'язків, пов'язаних з допуском до державної таємниці;
  • матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань;
  • грошове забезпечення, що надається разом із щорічною основною відпусткою;
  • будь-які інші гарантійні та компенсаційні виплати, встановлені законодавством.

Види та розміри преміювання державних службовців

Бонуси державних службовців включають:

  • премії за підсумками річної оцінки роботи;
  • місячні або квартальні премії, що відображають індивідуальний внесок державного службовця в загальну діяльність держави.

Загальний розмір премій, які державний службовець може одержати щорічно, не повинен перевищувати 30% встановленого фонду посадового окладу за цей рік. Розмір місячної премії державного службовця не може перевищувати 30 відсотків посадового окладу за відпрацьований у цьому місяці час. При цьому квартальна премія не може перевищувати 90% посадового окладу за відпрацьований у цьому кварталі час.

Формування фонду оплати праці державних службовців здійснюється за рахунок коштів державного бюджету. Зменшення бюджетних асигнувань не може бути підставою для зменшення посадових окладів і грошового забезпечення.

Методика класифікації посад державної служби

Нардержслужба затверджує перелік типових посад державної служби та критерії призначення таких посад, у яких деталізуються:

  • групи посад – ролі державної служби, згруповані за загальними функціональними сферами діяльності;
  • рівні посад – характеристики, що відображають якісні відмінності у складності та відповідальності роботи в межах конкретних рівнів службової діяльності на посадах державної служби;
  • юрисдикції та типи державних установ.

Надбавка за ранг державного службовця визначається Кабінетом Міністрів під час затвердження посадових окладів на посадах державної служби. Оплата праці, пов’язаної з допуском до державної таємниці, встановлюється у розмірі та порядку, визначеному Кабінетом Міністрів.

Державні службовці мають право

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *