“Укрзалізниця” дала знати “Інформатору” про терміни зростання цін на залізничні квитки

Укрзалізниця

Укрзалізниця

Голова “Укрзалізниці” Олександр Перцовський раніше повідомляв, що піднімати тарифи для населення УЗ не планує, при цьому дефіцит від пасажирських перевезень буде компенсуватись з бюджету. У свою чергу, Сергій Лещенко говорив про задуми “гнучкого формування цін” для СВ та першого класу Інтерсіті. Інформатор звернувся до Укрзалізниці з проханням порівняти висловлювання двох їхніх представників, докладніше – у нашій статті.

Директор з інформаційної діяльності АТ “Укрзалізниця” Сабіна Абляєва та її заступник з питань стратегічних комунікацій Сергій Щур зауважують, що визначення вартості для залізничного сполучення не є еластичним: ціна підлягає державному контролю, отже Укрзалізниця не має права самостійно впливати на зменшення чи збільшення ціни квитка, надання сезонних акцій тощо.

Поточну ціну проїзних документів можна побачити за посиланням https://booking.uz.gov.ua/, обравши номер поїзда та дату подорожі. Якщо зміниться ціна проїзних документів, відповідна інформація буде опублікована на офіційних платформах комунікації Укрзалізниці.

Стосовно динамічного формування цін, обіцяного членом наглядової ради АТ “Укрзалізниця”, у компанії це пояснюють так: “Подробиці механізму динамічного формування цін ще доопрацьовуються та будуть представлені після завершення розробки”.

Розміри квитка та плацкарти у внутрішньому сполученні зараз різняться в залежності від протяжності подорожі, типу вагону (загальний, плацкартний, купейний, люкс, 3-й клас, 2-й клас, 1-й клас), категорії поїзда за швидкістю («Інтерсіті+», «Інтерсіті», «Регіональний експрес», «Регіональний», «Нічний експрес», «Нічний швидкий», «Нічний пасажирський»), рівнем якості сервісу (фірмовий та звичайний поїзд).

До ціни квитка та плацкарти застосовуються коефіцієнти індексації тарифного регулювання за календарними етапами року (13 етапів), коефіцієнти зниження – 0,9 (по вівторках та середах) та підвищення – 1,1 (по п’ятницях та неділях) за днями тижня. Крім того, в залежності від рівня сервісних послуг у поїзді (вагоні), застосовуються коефіцієнти фірмовості, від яких переважно й залежить збільшена ціна. Розрахунок вартості проїзду відбувається з урахуванням відправлення поїзда з пункту його утворення чи обігу. Після проходження вагоном атестаційної комісії чи ремонту ціна також може змінюватись.

До елементів ціни проїзного документа входить ціна квитка, плацкарти, податок на додану вартість (20%), страховий збір (страховий платіж – 0,17%), оплата за реалізацію проїзного документа (розмір плати визначається перевізником) та може включатись за бажанням пасажира оплата за використання комплекту постільної білизни та інші послуги, які надаються суб’єктом господарювання.

Про що казали Перцовський та Лещенко

За словами Олександра Перцовського, надходження Укрзалізниці від пасажирських перевезень далекого сполучення у 2025 році складуть близько 7 млрд гривень, тоді як видатки – 20 млрд гривень. Однак, у 2026 році збільшення ціни квитків у соціальному сегменті не передбачається.

В Укрзалізниці для стабілізації фінансів замість підняття тарифів планують поступово вводити систему ПСО (Public Service Obligations) – подібну до тієї, що застосовується для забезпечення населення та підприємств ТКЕ газом за регульованими цінами. Після впровадження ПСО планується скоригувати державний бюджет і передбачити у ньому видатки на відшкодування збитків Укрзалізниці у розмірі від 16 млрд гривень.

Як пояснив очільник Укрзалізниці, фінансове становище компанії погіршилось, оскільки прибутки від вантажних перевезень вже другий рік поспіль не покривають дефіцит від пасажирських перевезень. Збитки зросли через зміну ситуації на передовій та зменшення перевезень вугілля і металургійної продукції та руйнування підприємств у цих сферах.

Натомість член наглядової ради Укрзалізниці Сергій Лещенко зазначив, що зараз визначені три кроки, щоб поліпшити ситуацію на УЗ. Перший – внутрішня оптимізація залізниці, зокрема питання реалізації металобрухту, яке може принести до 10 мільярдів гривень. Також передбачається введення динамічного формування цін для СВ та першого класу “інтерсіті”.

Зі слів Лещенка, всі роки в Україні працювала система, коли дефіцит пасажирських перевезень покривалися за рахунок вантажних. Однак після початку великої війни почався «ефект доміно», зараз всі внутрішні резерви залізниці для компенсації дефіциту пасажирських перевезень вичерпані. За його інформацією, цього року було втрачено фактично всю вугільну промисловість Донеччини, гірничо-збагачувальні комбінати також припиняють роботу. А залізнична інфраструктура постійно знаходиться під обстрілами.

1 листопада президент Володимир Зеленський оголосив про нові програми підтримки українців взимку. Її складовою частиною стала програма «УЗ-3000». Мова йде про можливість безкоштовно проїхати 3000 км Україною поїздом. Ця ініціатива викликала багато питань. 2 листопада Укрзалізниця надала на них відповіді.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *