
Фото: Rakuten Viber
Rakuten Viber здійснив аналіз найбільш частих ситуацій, які викликають роздратування в українських користувачів месенджера. Як обмежити небажані розсилання, виклики від незнайомих номерів чи додавання в групи, які не відповідають вашим інтересам, — Viber поділився дієвими опціями.
Дзвінки та повідомлення від невідомих контактів
Подібні повідомлення та виклики можуть бути не тільки дратівливими, але і потенційно шахрайськими. Що потрібно зробити:
- Активуйте опцію “запити на листування”. Всі листи від користувачів, яких немає у вашому списку контактів, автоматично будуть потрапляти в окрему теку “Запити на листування”.
- Ви можете переглянути їх згодом або просто стерти, не захаращуючи свій основний перелік листувань.
- Щоб активувати цю можливість, перейдіть у Розширено → Налаштування → Приватність → Активуйте “Запити”. Щоб очистити всю теку запитів, потрібно Затримати (Android) або провести вліво (iOS) теку запитів на листування → Клацнути Видалити.
Захиститися від дзвінків від незнайомих абонентів допоможе ідентифікація номерів. Ця функція позначає дзвінки з невідомих номерів як ймовірно безпечні або небезпечні через спам або обман та показує, хто телефонує. Щоб активувати функцію, перейдіть у Налаштування → Виклики й повідомлення → Ідентифікація номерів (для Android).
Не бажаю отримувати рекламні чи шахрайські розсилки
Якщо вас не цікавлять пропозиції від конкретної торгової марки, ви завжди можете відписатися від розсилання. Для цього: зайдіть у теку “Бізнес-чати” — саме в ній знаходяться всі переписки з компаніями → Виберіть потрібний чат → Клацніть на назву чату → Вимкніть “Отримувати повідомлення”.
Незнайомі люди постійно додають мене до груп чи спільнот
У вас є можливість обмежити коло осіб, які можуть додавати вас до групових листувань. Для цього зайдіть у Розширено → Налаштування → Приватність → Налаштування додавання в групи → Виберіть опцію “Мої контакти”. Це дозволить додавати вас тільки особам з вашої телефонної книги.
Я бачу неприйнятний контент в каналах
Viber завжди закликає користувачів повідомляти про будь-який неприйнятний контент, відправляючи скаргу. Поскаржитись можливо на рекламу, канали, спільноти, окремі публікації в каналах та спільнотах, чатботи та конкретні публікації в них, а також на призначені для користувача набори стікерів. Більш детально про те, як подати скаргу — на офіційному вебсайті Viber.
Мене турбує постійний спам
Спам та ланцюгові листи можуть захаращувати листування та ускладнювати користування месенджером. Щоб захиститися від спамерів, варто активувати автоматичну перевірку на спам. Таким чином повідомлення, які містять електронну пошту, посилання та телефонні номери, перевіряються на спам та шкідливий контент і чи не відправлені вони можливими спамерами.
Щоб увімкнути цю можливість, зайдіть у Розширено → Налаштування → Конфіденційність → Дозвольте “Автоматичну перевірку на спам”.
У випадку отримання спаму, Viber рекомендує користувачам:
- Не натискати жодні посилання, не взаємодіяти з відправником та не пересилати повідомлення своїм контактам;
- Подати скаргу на спамера в службу підтримки, надіславши знімок екрана повідомлення та номер телефону, з якого його було відправлено (номер телефону повинен бути видно на знімку екрана);
- Заблокувати відправника. Для цього клацніть на позначку інформації (Android) або назву листування (iOS) у верхній частині екрана → Клацніть “Інформація про чат” → Клацніть “Блокувати цей контакт”.
Ці прості налаштування дають можливість кожному користувачеві без проблем управляти своїм цифровим простором, залишаючи в ньому місце лише для важливого та приємного спілкування.
Як інформував Інформатор, кількість спам-дзвінків і скарг від користувачів зменшується з року в рік — про це свідчить статистика Rakuten Viber від червня 2025 року. Цьому сприяють і старання платформи, і зростаюча обізнаність українців у кібербезпеці: ще в січні 2024 року 50% українців зовсім не цікавилися цим питанням, тоді як у січні 2025 року — лише 28%.




