
Після розмови з псевдопрацівником Київстар, жінка виявила зникнення 69 343 гривень з рахунку ПриватБанку та оформлені позики на 59 498 гривень.
До жінки зателефонував невідомий, який представився робітником Київстар. Він, під приводом поновлення дії SIM-карти, обманним шляхом заволодів грошовими коштами в розмірі 69 343 гривень, а також оформив позики на 59 498 гривень. Про це повідомляється в ухвалі Хмельницького міськрайонного суду, оприлюдненій 3 лютого 2025 року.
11 червня 2023 року на мобільний телефон абонента Київстар надійшли смс-повідомлення про проведення операцій з перерахування грошей з платіжної картки “Універсальна” на загальну суму 69 343 гривень. Оскільки проведені операції відбулися без її дозволу, вона звернулась до ПриватБанку з проханням заблокувати відкриту на її ім’я картку. Проте, з заблокованої картки було оформлено договір кредиту на суму 3 500 гривень та кредитну угоду на суму 55 998 гривень. Жодних вказівок банку щодо збільшення кредитного ліміту чи кредитних коштів вона не давала, будь-яка інформація, яка могла б призвести до зняття грошей, нею не розголошувалася. Крім того, вона зазначає, що неправомірна діяльність банку порушила її право на володіння, користування та управління належними їй грошовими коштами, що призвело до зміни звичного способу життя та викликало у неї моральні муки.
“12 червня 2023 року позивачка звернулася до правоохоронних органів із заявою про те, що невідома особа 11 червня 2023 року, використовуючи обман, зателефонувавши з номера телефону, видаючи себе за працівника ПрАТ «Київстар», під виглядом продовження терміну дії SIM-картки, шахрайським шляхом привласнила кошти в сумі 7 057 гривень, які перебували на банківських картках АТ КБ «ПриватБанк», що їй належали, які було переведено на невідомий рахунок, та оформили кредитний договір на ім’я, на суму 55 998 гривень, чим завдали останній матеріальної шкоди на загальну суму 126 573 гривень. 13 червня 2023 року за цим фактом було розпочато кримінальне провадження за ст. 190 ч. 3 Кримінального кодексу України. Відповідно до повідомлення АТ КБ «ПриватБанк» від 22 червня 2023 року, 11 червня 2023 року з рахунку позивача було здійснено переказ грошей. Також було оформлено кредит “Оплата частинами” в онлайн-магазині Comfy”, – зазначено в матеріалах судової справи.
Яке рішення ухвалив суд?
Позовні вимоги жінки задовольнили частково. Суд визнав незаконною та неправомірною вимогу акціонерного товариства «комерційний банк «ПриватБанк» щодо повернення грошей за договором позики на суму 3 500 гривень у споживчому центрі «Швидко гроші» та за кредитним договором на інші потреби на суму 55 998 гривень. З фінансової установи на її користь стягнуть безпідставно списані кошти в обсязі 11 810 гривень, моральну шкоду в сумі 5 тисяч гривень.
“Покликання АТ КБ «ПриватБанк» на ту обставину, що позивачка порушила умови та правила надання банківських послуг, оскільки своїми діями сприяла неправомірному використанню інформації, яка дала можливість ініціювати третій особі здійснення платіжних операцій, не заслуговують на увагу, оскільки такі аргументи зводяться лише до припущень, які не мають доказового підтвердження. Відповідач не довів того, що вона втрачала та/або сприяла неправомірному використанню персонального ідентифікаційного номера або іншої інформації, що дозволяє ініціювати платіжні операції. Судом встановлено, що неспроможність відповідача створити умови для захисту коштів їх клієнтів спричинили для неї моральні страждання. А тому, на переконання суду, розмір даної компенсації, який підлягає стягненню з відповідача на її користь, необхідно встановити в розмірі 5 тисяч гривень. Оцінюючи встановлене, суд доходить висновку визнати незаконною та неправомірною вимогу АТ КБ «ПриватБанк» щодо повернення грошей за договором позики на суму 3 500 гривень у споживчому центрі «Швидко гроші» та за кредитним договором на інші потреби на суму 55 998 гривень до неї, стягнути з відповідача на її користь безпідставно списані кошти в обсязі 11 810 гривень та моральну шкоду в сумі 5 тисяч гривень”, – підкреслив суд.




