
ПриватБанк відмовляється повертати громадянину грошові активи в сумі 60 085 гривень, які були незаконно привласнені аферистами
Громадянин отримав телефонний дзвінок від псевдопрацівника ПриватБанку. Пізніше він зафіксував пропажу грошей в сумі 60 085 гривень та вимагав їх повернення, однак фінансова організація відхилила прохання. Про це повідомляється в ухвалі Придніпровського районного суду міста Черкаси, оприлюдненому 20 травня 2025 року.
10 квітня 2024 року чоловікові зателефонувала особа, яка назвалася представником АТ КБ «ПриватБанк», вказала номер його картки, запитавши, чи він здійснює операції з переказу грошей на реквізити російського банку. У випадку, якщо він ці операції не робив, необхідно негайно заблокувати рахунки та картки. Згодом, у нього ця розмова почала викликати сумніви щодо правдивості того, що він розмовляє зі співробітниками АТ КБ «ПриватБанк», і він з іншого мобільного пристрою увійшов у застосунок «ПриватБанк» та побачив несанкціонований переказ грошей з його картки на іншу його картку для виплат (пенсійну), яка також була оформлена в АТ КБ «ПриватБанк». Він зателефонував на телефонну лінію АТ КБ «ПриватБанк» та повідомив про здійснення шахрайських дій з метою блокування рахунків.
11 квітня 2024 року громадянин звернувся до поліції із заявою про скоєння кримінального правопорушення (шахрайських дій), а саме викрадення з його банківських карток грошей. Зазначена інформація внесена до ЄРДР, правова кваліфікація кримінального правопорушення за ч. 4 ст. 190 КК України. Досудове слідство наразі триває. 27 червня 2024 року він звернувся з письмовою вимогою до АТ КБ «ПриватБанк» щодо відновлення його прав споживача, а саме, просив: зупинити нарахування та списання відсотків на незаконно зняті кредитні кошти; відновити залишок кредитних грошей на особистому картковому рахунку до стану, в якому він був до проведення несанкціонованих операцій 10 квітня 2024 року, тобто станом на 9 квітня 2024 року в сумі 60 085 гривень; повернути на рахунок списані АТ КБ «ПриватБанк» власні кошти в сумі 13 500 гривень. Листом від 10 липня 2024 року АТ КБ «ПриватБанк» проінформувало, що у задоволенні його прохання відмовлено: банк не може повернути кошти. На вимогу призупинити списання відсотків за кредитом, повідомив що згідно з нормами банківського законодавства, зокрема Законом України «Про банки і банківську діяльність», забороняють банкам встановлювати окремій особі більш вигідні умови, ніж іншим клієнтам банку за подібними угодами. Банк взяв до уваги, що клієнт звернувся із заявою до поліції. Банк буде намагатися максимально ефективно співпрацювати з правоохоронними органами та сприяти якнайшвидшому розгляду цієї справи. Раніше, 22 травня 2024 року він звертався з аналогічною заявою до банку з проханням провести внутрішнє розслідування за фактом шахрайських дій. Однак, жодної інформації про результати проведеного внутрішнього розслідування, банк ні на першу заяву, ні на другу не надав.
В ході судового засідання представник АТ КБ «ПриватБанк» заперечував щодо задоволення вимог та просив відхилити позов. Він додав, що чоловік повідомив стороннім особам свої дані, номер коду, фінансовий номер.
Яким було рішення суду?
Суд відхилив позов чоловіка. Вини АТ КБ «ПриватБанк» у здійсненні спірних транзакцій у даній справі не виявлено.
“Дослідивши CD диск, наданий відповідачем до відзиву, встановлено, що позивач особисто повідомляє у телефонній розмові стороннім особам CVV коди, пін-код карти, номер карт, підтверджував виклики. Повідомив, що робив інші дії, які йому пропонувалися. Згідно з витягом з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 11 квітня 2024 року, 10 квітня 2024 року невстановлена особа, застосувавши абонентський номер, назвалася працівником банківської установи, ввела в оману чоловіка, шахрайським шляхом отримала доступ до банківських карткових рахунків в АТ КБ “ПриватБанк” та провела незаконні операції з перерахування коштів, заволоділа грошима в сумі 43 700 гривень. Відповідно до службової записки від 3 грудня 2024 року по картах клієнта вбачається 10 квітня 2024 року здійснення транзакцій – переказ на свою карту через додаток Приват-24 – 138 операцій на загальну суму 58 338 гривень (з урахуванням комісії 60 085 гривень). Докази втрати позивачем платіжного інструменту (блокування її SIM-карти) у справі відсутні, а отже відбулось розголошення позивачем у телефонній розмові інформації, яка дала змогу отримати контроль над фінансовим номером його телефону та ініціювати зазначені дії. Вини відповідача у проведенні спірних транзакцій у справі не встановлено, а тому у відповідача не виникає обов’язку шляхом власних коштів відшкодовувати залишок коштів по кредитній картці позивача. Встановлені у справі обставини свідчать про не доведеність порушення АТ КБ “ПриватБанк” прав клієнта при здійсненні 10 квітня 2024 року платіжних операцій і, відповідно, відсутність підстав для зобов’язання його відновити залишок кредитних грошей по банківському рахунку станом на 10 квітня 2024 року”, – підкреслив суд.




