Спам-дзвінки Фото – Getty Images
Українці зможуть попрощатися зі спам-дзвінками. У вас є можливість блокувати набридливі телефони. Днями Кабмін ухвалив рішення, яке надає право операторам блокувати спам-номери. Зазначені норми вступили в дію 2 жовтня, і вже припинено роботу тисяч спам-номерів. Про це інформує очільник Міністерства цифрової трансформації Михайло Федоров.
Спам-дзвінки — це виклики, що мають рекламний характер, коли компанія телефонує без попередньої домовленості з користувачем та пропонує товар або послугу. Відтепер кожен громадянин України може звернутися до свого оператора та допомогти заблокувати номер, з якого здійснювали дзвінок:
- Vodafone — в додатку або за телефоном: 111 або 0 800 400 111 в Україні, +38 050 400 111 в роумінгу
- Kyivstar — в додатку або за телефоном: 466 або 0 800 300 466 в Україні, *105*466# в роумінгу
- lifecell — в додатку або за телефоном: 5433 або 0 800 20 5433 в Україні, +38 063 5433 111 в роумінгу
Також можна подати скаргу на урядову гарячу лінію (1545) або залишити запит на сайті НКЕК.
Яким чином оператори будуть ідентифікувати спам-номери?
Оператор здійснить перевірку номеру, на який поступила скарга, і заблокує його, якщо він відповідає як мінімум двом пунктам:
- дзвінки проводять без взаємодії;
- середня тривалість викликів за тиждень — менше ніж хвилина;
- більше половини дзвінків — на різні номери;
- на номер немає можливості зателефонувати у відповідь;
- під час виклику лунає попередньо записане повідомлення;
- наявність скарг від абонентів;
- кількість вхідних дзвінків, які не закінчуються розмовою, на номер — менше 5% від загальної кількості вхідних та вихідних викликів цього номера;
- номер використовується тільки для дзвінків, а не для обміну SMS або використання інтернету.
Як повідомляв Інформатор, у червні місяці уряд ухвалив рішення про нові правила надання електронних комунікаційних послуг, згідно з яким мобільні компанії отримали інструменти, розроблені Мінцифри, для протидії спам-дзвінкам і настирливій рекламі.