Безкоштовний слуховий апарат з Данії: хто може отримати, які документи потрібні

Якщо вам відмовили у наданні слухових апаратів, ви можете звернутися на гарячу лінію Міністерства охорони здоров’я за номером: 0 800 505 201. Оператори задокументують ваш запит і забезпечать його пересилання для швидкого реагування.

Слуховий апарат Oticon

Слуховий апарат Oticon

МОЗ вперше централізовано закупило 24 456 слухових апаратів компанії OTICON (Данія). Відтепер українці, які потребують слухових апаратів, можуть отримати їх безкоштовно. Про це 3 березня повідомили в МОЗ.

Центр слухової реабілітації «Аврора» став гарантом тендеру, організованого «Медичні закупівлі України». Поширення пристроїв відбуватиметься з 2024 по 2026 роки, охоплюючи всі регіони країни. Початкову партію з 4293 слухових апаратів розподілили по медичних закладах з урахуванням поточної потреби у 2024 році. Тепер безоплатно придбати слухові апарати можна навіть у тих областях, які раніше не виділяли кошти з місцевого бюджету на їх закупівлю.

Критерії прийнятності:

  • Діти та дорослі з обмеженими можливостями.
  • Військовослужбовці з вадами слуху, які ще не мають статусу інвалідності.

Етапи отримання пристрою:

  • Зверніться до свого лікаря (педіатра, сімейного лікаря, терапевта) за направленням до сурдолога.
  • Аудіолог оцінить ваш слух і видасть медичний висновок.

Для встановлення інвалідності або внесення змін до індивідуальної програми реабілітації лікуючий лікар звертається до:

  • оцінка повсякденного функціонування дорослої особини;
  • лікарсько-консультативна комісія – для дітей;
  • військовослужбовці направляються для проходження лікувально-трудової експертизи.

З висновком та всіма необхідними документами пацієнт (або його представник) має звернутися до медичного закладу, що надає безкоштовне слухопротезування. З повним переліком медичних закладів можна ознайомитися за наданим посиланням.

Необхідні документи:

  • Паспорт громадянина України (копія та оригінал) або свідоцтво про народження дитини (до 14 років)
  • Витяг з рішення ECOPFO (або поточного рішення МСЕК) та рекомендації IPR (для дорослих з обмеженими можливостями)
  • Висновок ЛКК щодо встановлення інвалідності та рекомендації ІПР (для дітей з інвалідністю)
    Висновок з ВЛК (для військовослужбовців)
  • Номер облікової картки платника податків (за наявності)
  • Результати вимірювання гостроти слуху (аудіограма) (за наявності)
  • Витяг з місця реєстрації дитини (до 14 років) та інших осіб, якщо паспорт подається у формі картки.

Якщо необхідний слуховий апарат є в наявності, він видається відразу. Якщо конкретного слухового апарату немає, пацієнта буде додано до списку очікування, причому пріоритет надаватиметься дітям з обмеженими можливостями. Лікар-аудіолог підбере відповідний слуховий апарат або апарати на основі аудіограми та надасть їх пацієнту в упаковці, що надається постачальником. Якщо є медичні або анатомічні вимоги до індивідуальних вушних вкладишів, їх виготовлять у лікарні або в сервісному центрі Aurora.

Кожна лікарня узгоджуватиме з постачальником, де і як відбуватиметься налаштування слухових апаратів. Доступні два варіанти (обидва безкоштовні для пацієнта):

  • пацієнт звертається до сервісного центру «Аврора» у своєму регіоні з отриманими слуховими апаратами та аудіограмою;
  • налаштування слухових апаратів відбувається в лікарні.

Усі інші прийоми (наприклад, повторне налаштування) будуть оплачуватися за тарифами сервісного центру «Аврора» або проводитимуться в лікарні безкоштовно (залежно від того, де було виконано початкове налаштування). Постачальник підтримує 20 регіональних центрів налаштування слухових апаратів в Україні. Однак у Херсонській, Донецькій, Кіровоградській та Луганській областях сервісних центрів немає, тому коригування доведеться проводити в інших регіонах або в медичному закладі.

В даний час заміна слухового апарату після закінчення терміну служби або його дострокова заміна постачальником НЕ ДОСТУПНА. Заміна можлива лише через гарантійні умови (заводський брак або інші гарантійні ситуації, на які поширюється постачальник). Гарантійне обслуговування здійснюється відповідно до гарантійної політики постачальника. Якщо пристрій не працює через заводський дефект або інші проблеми з гарантією, ремонт або заміна будуть безкоштовними. І навпаки, якщо пристрій виходить з ладу через недбале використання, ремонт стягуватиме плату.

Якщо вам відмовляють у наданні слухових апаратів, ви можете звернутися на гарячу лінію МОЗ за телефоном: 0 800 505 201. Оператори задокументують ваш запит і перешлють його для швидкого реагування.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *