Банки зобов’язали надавати чесну інформацію про умови участі в кешбек-програмах

АМКУ

Фото: пресслужба АМКУ

Антимонопольний комітет України оприлюднив обов’язкові до виконання рекомендації для десяти українських банків щодо запобігання порушенням у сфері захисту від недобросовісної конкуренції, пов’язаних із програмами кешбеку.

Як інформує Delo.ua, відповідні дані опубліковані на офіційному сайті АМКУ.

Недостатнє інформування про умови, обмеження або виключення

У комітеті наголошують, що кешбек від банків став одним із ключових механізмів залучення клієнтів, який реалізується як у постійних програмах лояльності, так і під час обмежених маркетингових кампаній.

Інформацію про можливість отримання кешбеку клієнти знаходять у мобільних застосунках, рекламних матеріалах на сайтах, соціальних мережах тощо. Регулятор зафіксував ситуації, коли подібні оголошення можуть містити неповні або неточні відомості щодо правил участі, обмежень або винятків у цих програмах.

“Відсутність прозорості в інформуванні про нюанси кешбек-програм може спричинити непорозуміння серед споживачів, які очікують винагороди, але не отримують її. Чітке висвітлення всіх умов є обов’язковим для прийняття клієнтами свідомого рішення”, – підкреслюють у АМКУ.

Перелік банків, які отримали рекомендації

Для запобігання можливих маніпуляцій АМКУ звернувся до таких фінансових установ: АТ “Державний ощадний банк України”; АТ КБ “ПриватБанк”; АТ “Креді Агріколь Банк”; АТ “Південний”; АТ “ПУМБ”; АТ “Райффайзен Банк”; АТ “Сенс Банк”; АТ “Універсал Банк”; АКБ “Індустріалбанк”; ПАТ “МТБ Банк” із вимогою забезпечувати повну, достовірну та прозору інформацію про правила кешбек-програм, зокрема щодо обмежень та винятків. 

Згідно з позицією регулятора, ключові умови мають бути безпосередньо вказані в рекламних матеріалах. При великому обсязі інформації доречним є використання гіперпосилань або QR-кодів для перенаправлення до детальних правил.

Додатково банкам рекомендували чітко вказувати в розділах про обмеження, що операції з відстроченим платежем не нараховують кешбек (за наявності такої умови).

Окрім цього, АМКУ вимагає забезпечити легкий доступ до відомостей про підприємства, де діють умови для отримання кешбеку під час покупок або замовлень послуг.

У комітеті вважають, що впровадження цих заходів сприятиме підтримці чесних умов конкуренції на ринку банківських послуг.

Банки зобов’язані надати звіт про виконання рекомендацій протягом 30 днів з моменту їх отримання.

Наприкінці липня 2025 року в рамках ініціативи “Національний кешбек” українцям було компенсовано 507 млн грн за придбання товарів вітчизняного виробництва.

Джерело

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *