SupportYourApp: вплив AI-агентів на підприємництво.

“`html

Дар’я Лещенко, партнер-управлінець SupportYourApp, розповідає про нову генерацію штучного інтелекту – Агентний ШІ, котрий здатен самостійно приймати рішення, керувати працею ШІ-агентів і здобувати знання на власних огріхах. 

Штучний інтелект може передавати завдання, перевіряти якість і отримувати досвід з власних помилок. Усе це він робить автономно, без участі людини. Це не повтор перестороги від Сари Коннор із «Термінатора», а особливості ШІ новітнього рівня.

Здатність до автономного прийняття рішень і поетапного планування виводить ці системи за межі стандартної автоматизації. Завдяки такому ступеню незалежності вони отримали іншу назву: Агентний ШІ (Agentic AI).

Агентний ШІ ще недостатньо вивчений, але значні гравці технологічного ринку вже роблять інвестиції в його розробку, аналітики віщують його швидкий підйом, а фірми по всьому світі цікавляться, як включити його в процеси.

Три рівні: Генеративний ШI, ШI-агенти, Агентний ШI

Я працюю в галузі клієнтської підтримки понад 15 років, а це майже все моє трудове життя. Сьогодні я очолюю SupportYourApp, яка надає клієнтську та технічну підтримку компаніям по всьому світу.

На початку шляху я особисто вирішувала клієнтські питання, але зараз більшість таких завдань може виконувати штучний інтелект. Нові прогнози вказують, що до 2029 року Агентний ШІ самостійно вирішуватиме 80% звичайних клієнтських звернень.

Спершу в загальному доступі з’явився Генеративний ШІ, який створює тексти, коди, зображення і навіть музику. Потім були ШІ-агенти, яких можна навчити виконувати конкретні завдання чи набір завдань. А зараз всі говорять про Агентний ШІ – систему, яка зовсім не звертається до людини за зворотним зв’язком.

Агентний ШІ автономно планує свою діяльність, доручає спеціалізованим ШІ-агентам виконання завдань та контролює якість, а в підсумку ще й вчиться на помилках. Тобто система абсолютно не спирається на чітко визначені сценарії та робить усе без участі людини.

Де і як це може функціонувати

Уявімо, що потрібно додати нову сторінку на вебсайт. Якщо ми залучимо до цього Агентний ШІ, він сам спланує та координуватиме роботу різних ШІ-агентів та API. Один агент створить текст, пристосований під пошукові системи, другий розробить код сторінки, третій буде діяти як тестувальник, четвертий організує їх роботу.

У блозі Світового економічного форуму описують, як Агентний ШІ може пропонувати фермерам продукти мікрострахування в режимі реального часу. Для цього система автономно стежить за змінами погоди, бере до уваги індивідуальні ризики в залежності від типу господарства та пропонує клієнту персоналізований продукт, потрібний тут і зараз. У Кембриджському університеті розглядають приклад роботи Агентного ШІ в аудиті. Система може самостійно перевіряти фінансову звітність, порівнювати її з вимогами регуляторних норм та швидко позначати відмінності.

У жодному з цих випадків не задіяна людина.

Від ШІ-агентів до Агентного ШІ

Ці приклади теоретичні, оскільки бізнеси тільки вивчають, як застосовувати Агентний ШІ. Проте, якщо ви готові чи хочете додати ШІ до ваших робочих процесів, можна починати з більш дослідженого рівня штучного інтелекту — ШІ-агентів.

Для цього достатньо мати:

  • прості повторювані процеси з передбачуваними результатами;
  • відкриті інтеграції через API для взаємодії систем;
  • структуровані дані та чітко визначені завдання.

Результат діяльності такого ШІ-агента залежить від правильно сформульованого промпту (інструкції, яку людина дає ШІ щодо визначених завдань), якості даних та його здатності взаємодіяти з іншими ШІ-агентами та системами. Освоївши цей рівень, можна переходити до складніших процесів, які виконують фахівці чи навіть цілі відділи. Для цього знадобиться координація системи, яка складається з різних ШІ-агентів, а це може забезпечити Агентний ШІ.

Для нього необхідні наступні умови:

  • завдання вимагають не тільки автоматизації, але й автономії;
  • процеси не можна вкласти в один чіткий сценарій;
  • є необхідність в комплексній, багатоетапній логіці.

Функціонування Агентного ШІ залежить від його здатності міркувати та планувати, ступеня автономності в прийнятті рішень та якості взаємодії із зовнішнім середовищем.

Дарʼя Лещенко, керуюча партнерка SupportYourApp

Дарʼя Лещенко, керуюча партнерка SupportYourApp

Досвід SupportYourApp

Впровадження Агентного ШІ тільки заради самого Агентного ШІ не має сенсу: застосування будь-якої технології повинно мати конкретну ціль. Для нашої компанії штучний інтелект – це один з інструментів для економії часу та грошей, а також для того, щоб спростити працю наших консультантів, спеціалістів і менеджерів. Щоб Агентний ШІ служив цілям бізнесу, він повинен функціонувати в середовищі, де автоматизація та оптимізація є невід’ємною частиною діяльності.

Наприклад, ми створили окрему команду, яка впроваджує автоматизацію. Для цього досліджують, які є процеси у відділах, які з них займають найбільше часу та як вони впливають один на одного. Часто самі відділи помічають завдання, які можна було б автоматизувати.

Нещодавно керівниця відділу Human Capital запропонувала автоматизувати оцінку рівня знань англійської мови у кандидатів, і ми створили для цього окремого ШІ-агента.

Зараз ми перевіряємо наступний сценарій для нього: кандидат заповнює форму з тестовими завданнями, звідки ШІ-агент автоматично отримує дані. Агент оцінює тест, підраховує бали, формує структурований коментар і завантажує його на HR платформу Workable. Для оцінки розмовної мови ШІ аналізує звукові доріжки, враховує вимову та акцент і завантажує результати назад на платформу.

Коли ми матимемо достатньо досвіду з ШІ-агентами та коли будемо готові доручати складніші процеси на ШІ, ми перейдемо на наступний рівень – Агентний ШІ.

З чого почати

Ми вчилися працювати з штучним інтелектом поступово та починали з Генеративного ШІ. Це стало першим етапом, і потім ми перейшли до ШІ-агентів. Бізнеси, які вже впровадили Генеративний ШІ, набагато частіше використовують ШІ-агентів, адже досвід роботи з Генеративним ШІ допоміг їм швидше розібратися з наступним рівнем технології. Такими висновками нещодавно поділилися керівники компаній зі США, Великої Британії та Японії в одному з опитувань.

Отже, для впровадження Генеративного ШІ потрібно наступне:

  • достатня кількість якісних даних;
  • конкретна ціль і розуміння, в якому вигляді має бути кінцевий результат;
  • доступ до генеративних моделей ШІ.

Спочатку ми придивилися до наших процесів, щоб зрозуміти, які завдання можемо віддати на автоматизацію. Наприклад, клієнти часто надсилають одні й ті ж запити, тому штучний інтелект може генерувати готові відповіді на них. Далі ми підготували дані, на яких ШІ може вчитися. У нашому випадку це база технічних знань про сервіс чи продукт. Ми розуміли, що клієнти зазвичай очікують персоналізоване повідомлення у вигляді тексту, тому це і був другий крок: визначення цілі та формату кінцевого результату.

І насамкінець, щоб це все працювало, потрібен був доступ до моделей і серверів. Оскільки ми технологічна компанія, то провели власні дослідження й створили власні інструменти на базі ШІ. Зараз вони оптимізують роботу та допомагають нашим клієнтам досягати кращих результатів, задіюючи менше ресурсів.

Ризики і поради 

Поки ми вчимося застосовувати ШІ у бізнесі, розвивається і сама технологія. Тому огріхи та менеджмент ризиків — це звичайна частина процесів.

В опитуванні, яке я згадувала вище, керівників компаній запитали про помилки у запровадженні ШІ-агентів. Вони найбільше шкодують, що поспішили або недостатньо планували, витратили замало чи забагато грошей, не запропонували командам належного навчання, не мали відповідної інфраструктури даних та чітко окреслених очікувань.

Коли ми в SupportYourApp розглядаємо використання нового ШІ-інструменту, то застосовуємо перевірки та відповідність до вимог безпеки. Не завадить і старий-добрий здоровий глузд.

Хоча Агентний ШІ навчився самостійно керувати, мислити, зважувати варіанти та приймати рішення, він не може замінити людину-менеджера.

Поки Агентний ШІ контролює роботу ШІ-агентів та API, хтось повинен контролювати власне Агентний ШІ.

Тому до нього варто ставитися як до ще одного інструменту, який у вправних руках приносить користь, а в невмілих створює небезпеки. Це як вогонь: поки люди його освоювали, то вчилися добувати тепло і затишок, але й береглися від пожеж.

“`

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *