Володимир Панченко – автор одного з найгучніших екзитів першого року війни. Майже рік тому він продав свій стартап DMarket американській Mythical Games. Виторг платформи для торгівлі скінами за цей час зріс вчетверо. Чим тепер займається її засновник?
Головні матеріали Forbes Ukraine у розсилці від digital шеф-редактора Віктора Кіщака. Раз на тиждень на вашій пошті.
Дякуємо за підписку Підписатися
Киянин Володимир Панченко, 39, знайшов чи не ідеальний час, щоб продати свою платформу для торгівлі віртуальними предметами DMarket американському розробнику Mythical Games. За 2021 рік стартап отримав $60 млн обороту, з них 6%, або близько $3,6 млн – заробіток компанії. У 2022-му показники зросли на 192%. Повномасштабна війна в Україні вже була у розпалі, проте глобальна венчурна криза з урізанням оцінок ще тільки набирала обертів.
Угоду з Mythical підписали у серпні 2022 року, хоча оголосили про неї лише після Нового року. Forbes озвучував консервативну оцінку поглинання у $40-45 млн. Засновник її не коментує, натякаючи, що «мʼяко кажучи, з мультиплікаторами все добре».
З тих пір DMarket зріс у кілька разів, але Панченко має інші пріоритети. Його українська команда, яка стала підрозділом Mythical East – розробляє нові маркетплейси для покупця. Сам фаундер приміряє роль візіонера у мільярдній каліфорнійській компанії й думає, як пристосувати ШІ для бінесу з розробки ігор. Про те, яке життя після екзиту, – в інтерв’ю Панченка Forbes.
Інтерв’ю скорочено та відредаговано для ясності.
З моменту поглинання DMarket Mythical Games минув майже рік. То чи є життя після екзиту?
Звісно, є. Це перший екзит у моєму житті, тому що попередні компанії – це cash cow.
Ми підписали угоду на початку серпня, але офіційно публічно про це заявили на початку 2023 року. Тому я двічі переживав емоційний підйом. Вперше – коли ми реально продали компанію і я побачив гроші на рахунку, але про це нікому можна було казати. А потім уже після оголошення був мільйон дзвінків, інтерв’ю.
Звичайно, є життя після екзиту. По-перше, для мене був не сказати, щоб дуже легкий, але дуже цікавий і важливий досвід роботи у великій компанії. Я багато чого робив у своєму житті. Але востаннє працював у великій корпорації дуже давно, це був телеканал «Інтер».
А для великої досвідченої американської корпорації потрібен був зовсім новий набір навичок, якому довелося вчитися наживо. Знадобилося близько пів року, щоб зрозуміти, як це все працює.
На чому робить бізнес DMarket
DMarket – біржа для торгівлі віртуальними предметами з комп’ютерних ігор. На майданчику можна купити, продати або обміняти скіни – одяг, зброю, все, що змінює візуальний образ персонажа. Серед найпопулярніших ігор – CS:GO, Rust, Dota2. Кожна транзакція на платформі фіксується у блокчейні, що дозволяє підтвердити походження, оригінальність і право власності. Де-факто кожен проданий предмет на платформі є NFT – невзаємозамінним токеном.
Читати більше Згорнути
Як це – бути у ролі найманого менеджера у компанії, що багато років була виключно твоїм дітищем?
Напевно, мені дуже пощастило, тому що в мене майже не було такого відчуття. Домовленості з CEO Джоном Лінденом і сама робота вибудувані так, що все працює.
Мені пощастило з босом. Я знайомий із багатьма підприємцями з екзитами й знаю, що це не завжди так.
Яким є ваш типовий робочий день?
Існує єдиний мінус життя у Каліфорнії, коли в тебе багато справ у Європі, в Україні – десять годин різниці у часі. Це єдине, що не змінилося, і не знаю, коли зміниться. Перший робочий дзвінок із командою Mythical East, DMarket, або топменеджментом Mythical все одно о шостій ранку.
До Mythical East додалося нових вертикалей під нашим крилом, ми охоплюємо вже увесь Mythical East та Mythical West. Але це ще цікавіші нові виклики.
По факту, Mythical East – це команда DMarket? Скільки там зараз людей?
Так, це приблизно 110 людей, ми постійно когось донаймаємо.
Де вони базуються і, власне, чим займаються?
Більшість – близько 70 людей – у Португалії. Ще 30 – в Україні, інші розпорошені між Іспанією, Британією, США.
Коли ми домовлялися про M&A, мали головне завдання – за шість місяців інтегрувати наші технології, наш маркетплейс в ігри Mythical. Ми це зробили в потрібний термін і це предмет моєї гордості також.
Зараз маркетплейс у новій грі Mythical, яка вийшла по ліцензії NFL, працює на нашій технології.
Коли ми будували маркетплейс, я був максимально операційно задіяний. Зараз менше, маю більш стратегічну роль. Скажімо так, останні місяці разом з СЕО ми займаємося новітніми технологіями. Це дуже глибоко повʼязано зі штучним інтелектом, але поки не можу поділитися подробицями.
Генеративний ШІ?
Там багато чого. Я глибоко вивчаю це останніх пів року.
Що може дати ШІ геймінгу?
Генеративний ШІ – про те, щоб генерувати як предмети та моделі, так і цілі рівні гри. Там ще дуже багато куди треба йти, тому що генерувати якісь складні 3D-предмети поки не виходить як треба. Але скетчі, 2D-графіка тощо – це вже економить багато часу, дуже багато грошей, пришвидшує шлях від ідеї до реалізації.
Настільки я знаю, це вже буде частиною великих платформі і движків типу Unity та Unreal Engine. І людина без жодного досвіду у розробці ігор, але з дуже класною ідеєю завдяки штучному інтелекту зможе досить швидко донести її до мене. Я це обожнюю.
Але у ШІ є багато шарів. Я дуже люблю не тільки шутери, а й ігри з історією, наприклад, Last of Us 2. У новому Diablo багато цікавих діалогів, сайд-квестів. За допомогою ШІ можна буде зробити їх ще цікавішими, ще реалістичнішими. Це з одного боку страшно, а іншого – дуже цікаво.
Що таке Mythical Games
Mythical Games – заснований у 2018-му американський стартап, що розробляє комп’ютерні ігри на блокчейні. Усі четверо співзасновників – Джон Лінден, Джеймі Джексон, Руді Кох і Кріс Даунс – вихідці з легендарної ігрової компанії Activision.
На рахунку Mythical Games $297 млн інвестицій, свідчать дані Crunchbase. Останній раунд – $37 млн за мільярдної оцінки стартап закрив у червні 2023-го.
Наразі Mythical Games має чотири проекти:
NFL Rivals – гра, створена у партнерстві з Національною футбольною лігою (NFL) й Асоціацією гравців NFL. А також NFT-ігри Blankos Block Party, Fractured Veil та Epic Spell Wars
Читати більше Згорнути
Власне, в Україні нагальна проблема – локалізація ігор українською. Автоматизація перекладу з ШІ тут допоможе?
Будете сміятися, але перші гроші я заробляв саме перекладом ігор. Щоправда, для піратських компаній типу «Фраргус», але що було, то було. Тому я точно знаю, що є проблема з перекладом.
Це точно допоможе. Зараз ШІ працює на трансформерах. І йому все одно, якою мовою ми розмовляємо й якою мовою перекладаємо.
Наскільки це вигідно з точки зору бізнесу?
Думаю, що в найближчі два роки компанії, які впроваджуватимуть ШІ у свій бізнес як тільки зможуть, по-перше, виживуть. А, по-друге, захоплять частку ринку. Всі інші, хто проґавить цей момент, просто помруть. Ця впевненість росте вже давно.
Ми опинилися у такій реальності, коли не стоїть питання, чи хоче бізнес використовувати ШІ, чи треба йому заробляти більше грошей чи оптимізувати витрати. Питання в тому, що якщо ти його не використовуєш, тебе просто не буде. Твою частку ринку заберуть і назад ти її вже не повернеш.
Я говорив про це з багатьма великими бізнесменами. І багато хто за кілька місяців повернувся зі словами: «Ти був правий, що тепер робити?».