В Україні блокують рахунки українців за порушення. Серед причин для відмови у співпраці: отримання незадекларованого доходу, підозрілі перекази та використання карток фізосіб для ведення бізнесу.
Про це йдеться у матеріалі. Важливе правило, щоб ваш рахунок не заблокували: реагувати на повідомлення з боку банку, прохання прикріпити документи, показати довідки. Часто співробітники банку не дзвонять особисто клієнту, натомість надходить повідомлення у додатку. Якщо кілька тижнів ігнорувати таке повідомлення, без попередження банк може закрити рахунок.
“Потрібно бути передбачуваним” – одне з найважливіших правил фінансового моніторингу. Система перевіряє переклади автоматично без участі людини. Якщо протягом багатьох років клієнт банку в ті самі числа поповнює свою картку на 15 тис. грн, ймовірно, довідку про походження цих 15 тис. грн банк не попросить. Але якщо замість 15 тис. поповнити картку одразу на 300 тис. грн, можуть виникнути питання.
Також законом передбачено випадки, коли банк має провести перевірку. Йдеться про такі випадки:
платежі та перекази на суму від 400 тис. грн. Якщо ви маєте намір зробити великий переказ, приготуйтеся до питань з боку банку;
якщо ви переводите або отримуєте гроші в РФ (або контрагент має зв’язки з РФ або з іншою державою, яка не виконує міжнародні угоди, серед них, наприклад, Іран);
ви проводите операції з РЕР (або є РЕР);
переказуєте гроші за кордон;
проводьте операцію з готівкою.
Надмірний контроль може спостерігатися і з боку банку. Система може заблокувати навіть незначний переказ від публічної особи, вимагати показати довідку. Головна проблема: якщо проігнорувати вимоги банку, не показати документи і дочекатися ситуації, коли банк закриє ваші рахунки, продовжити співпрацю з фінансовою установою буде вкрай складно.