Ілюстративне фото: depositphotos.com
Національний банк України вніс корективи до Регламенту щодо реєстрації колекторських установ. Відповідне розпорядження за номером 113 від 5 вересня 2025 року набуває сили з 15 вересня. Про це інформує прес-служба Національного банку.
Читайте такожАнтитерор колекторам. Як працюють колектори, що їх обмежує і кому на них скаржитись
Коригування націлені на те, щоб конкретизувати процеси та документи, що надаються для отримання статусу колекторської установи. А саме, було оновлено:
- ознаки небездоганної репутації в діловій сфері у підприємств, їхніх власників та управлінців;
- дані, що заносяться до реєстру колекторських установ;
- шаблони документів для подачі до НБУ.
Внаслідок розширення переліку ознак, що вказують на неідеальну репутацію, колекторські установи упродовж пів року з моменту набрання чинності новими правилами повинні направити до НБУ письмову гарантію щодо інспекції власних управлінців та власників значної частки. У випадку виявлення ознак сумнівної репутації, компанії повинні надіслати анкету з роз’ясненням бізнес-планів.
Регулятор зазначає, що переглянутий порядок має на меті зробити реєстраційний процес більш відкритим та підвищити вимоги до діячів ринку.
Читайте також”Для нас поняття “ніколи не сплачується” не існує”. Інтерв’ю з колектором
- В Україні існують закони, що регулюють колекторську діяльність: Закон №1349-IX про захист позичальників під час врегулювання простроченої заборгованості (відомий як “колекторський закон”); Закон №1734-VIII “Про споживче кредитування” (встановлює перелік осіб та інституцій, які можуть здійснювати врегулювання простроченої заборгованості за споживчими кредитами).
- Згідно з першим, нагляд за цими установами здійснює Національний банк. Проте, кількість скарг на роботу фінансових компаній, що займаються поверненням боргів, все ще досягає тисяч.