
В застосунку Приват-24 чоловік зауважив зняття грошей з карток на суму 100 259 гривень
Чоловікові надійшло декілька сповіщень від ПриватБанку для підтвердження переказу грошей, де він обрав варіант відміни платежу. Пізніше в додатку Приват-24 він побачив зняття з рахунків на загальну суму 100 259 гривень. Про це йдеться в ухвалі Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області, яка була оприлюднена 3 листопада 2025 року.
Під час перевірки в мобільному додатку «Приват-24» залишку грошей на платіжних картках АТ КБ «ПриватБанк» 16 жовтня 2023 року чоловік отримав звукове повідомлення з номера АТ КБ «ПриватБанк» для підтвердження переказу 4 тисяч гривень. В сповіщенні було вказано: «Для підтвердження натисніть цифру «1», для відміни натисніть цифру «0». У відповідь на це сповіщення він вибрав варіант скасувати платіж, однак ці дії не змогли захистити його карткові рахунки. Такі дзвінки відбувалися чотири рази з сумами підтвердження на 3 тисячі гривень, 1 тисячу гривень, та 50 гривень. Згодом, через певний час він зайшов в мобільний додаток і побачив, що з платіжних карток було знято кошти на суму 100 259 гривень. У зв’язку з цим фактом 20 жовтня 2023 року він подав заяву до поліції, в якій просив провести розслідування за фактом шахрайства з платіжними картками ПриватБанку, в результаті чого було знято гроші з платіжних карток на суму 100 259 гривень.
Яке рішення прийняв суд?
Суд задовольнив позовні вимоги чоловіка. З акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» на його користь буде стягнуто гроші в розмірі 10 050 гривень.
“Оцінюючи аргументи позову, суд прийняв до уваги нерівний статус сторін у даних договірних відносинах, що є споживчими за своєю юридичною природою. Враховуючи споживчий характер правовідносин між сторонами, суд виходить з того, що за відсутності належних та прийнятних доказів сумніви та припущення повинні тлумачитися переважно на користь споживача, який зазвичай є «слабкою» стороною в подібних цивільних відносинах, правові відносини споживача з банком по суті не є рівноправними. Звертаючись до суду з позовом чоловік стверджував, що вищезазначені операції в цей період він не здійснював, електронні платіжні засоби нікому не передавав, інформацію щодо них (ПІН-код, CVV, особисті дані) не розголошував. Суд констатував факт звернення позивача до банку відразу після виявлення несанкціонованого зняття грошей, а також його звернення до правоохоронних органів щодо скоєних відносно нього шахрайських дій. Перелічені обставини в сукупності вказують на те, що у позивача насправді була відсутня згода на здійснення зазначених транзакцій. Відповідачем не було надано належних та прийнятних доказів на підтвердження того, що позивач своїми діями або бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню особистого ідентифікаційного номера або іншої інформації, що дає можливість ініціювати платіжну операцію. Суд вважає, що АТ КБ «ПриватБанк» не підтвердив належними і допустимими доказами обставини, які б беззаперечно доводили, що позивач, як користувач кредитної картки, своїми діями або бездіяльністю сприяв у доступі до відомостей по картці, його особистого рахунку, акаунту чи мобільного додатку «Приват-24», незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, що надала можливість ініціювати платіжну операцію щодо зняття коштів з його карткового рахунку 16.10.2025 року на суму 100 259 гривень. При цьому, судом було враховано, що 03.01.2024 року та 10.01.2024 року гроші на загальну суму 90 203 гривень були повернуті банком та зараховані на картку позивача. З огляду на це, позовні вимоги чоловіка про стягнення з акціонерного товариства комерційний банк «ПриватБанк» грошей у розмірі 10 050 гривень є обґрунтованими та підлягають задоволенню”, – підкреслив суд.
