Поки H&M неквапливо повертається на ринок України, а Inditex – у роздумах, позиції в Україні посилюють польські ритейлери. У кінці минулого року про вихід на ринок заявили одразу дві польські мережі, а «старожили» зміцнили позиції або стали якірними орендарями у ТРЦ.
Тільки три дні даруємо 500 грн знижки на річну диджитал-підписку на сайт Forbes. Оформлюйте зараз за промокодом F500. Підписуйтесь за цим посиланням
Про вихід в Україну заявили два нові ритейлери. Обидва – з Польщі. Мультипродуктова мережа HalfPrice уже відкрила свій перший магазин у нашій країні. Бренд одягу Greenpoint ще в пошуках партнерів. Але має амбітний план – запуск 20 магазинів у 2024 році.
Ці ритейлери доповнять список із майже 15 польських брендів, які вже представлені на українському ринку.
Яка їхня частка в Україні?
Польська експансія
9 листопада в київському ТРЦ Respublika Park відкрився перший в Україні магазин польської мережі HalfPrice. Вона представляє так звану концепцію off-price: продаж товарів відомих брендів – одягу, взуття, аксесуарів, косметики, іграшок, товарів для дому тощо – зі знижками.
Компанія планує подальший розвиток в Україні й веде переговори з іншими торговими центрами, повідомили Forbes у CCC Group (бренди HalfPrice та ССС) в Україні. Проте до моменту підписання договорів інформація не розголошується.
Мережа HalfPrice розвивається у великому форматі. Її магазин у ТРЦ Respublika Park займає 1800 кв. м, а нині компанія розглядає оренду приміщень від 2000 кв. м. Тож їй цікаві ті торговельні центри, які мають змогу запропонувати великі за площею лоти.
HalfPrice має всі шанси закріпитися на українському ринку. «Вона пропонує добре відомі бренди високої якості за зниженими цінами, асортимент жіночого, чоловічого, дитячого одягу, товари для дому, взуття та аксесуари», – пояснює Євгенія Локтіонова, директорка компанії UTG. Конкурентів у HalfPrice в Україні немає, каже вона.
Хоча HalfPrice – нове ім’я на українському ринку, мережа входить до портфеля польської компанії CCC Group, яка працює в Україні ще з 2012 року. СCC – це мультибрендова мережа, що пропонує взуття як власних, так і інших торгових марок.
CCC – другий польський ритейлер за кількістю магазинів в Україні. Станом на грудень 2023-го мережа охоплювала в Україні 15 торгових локацій сукупною площею близько 9000 кв. м.
Більше – у LPP Group («ЛПП Україна»), яка відкрила свій перший магазин в Україні в 2003 році. Компанія вже вивела на наш ринок усі свої п’ять брендів – Reserved, Cropp, House, Mohito та Sinsay. Її портфель охоплював 144 магазини станом на грудень 2023 року, які сукупно займали 134 675 кв. м. Найбільше магазинів у Sinsay – 55.
LPP Group – лідер не лише серед польських ритейл-компаній в Україні, а й серед інших іноземних брендів у сегменті fast fashion. Вона «тримає» 10% організованого ритейлу, підрахували в Pro-Consulting.
Ця група, за даними Опендатабот, отримала дохід у 3,7 млрд грн за результатами 2022 року. Дохід другого за масштабами польського гравця в Україні ССС у 2022-му становив 223,4 млн грн.
Для порівняння, виторг українських магазинів мережі Inditex у довоєнному 2021 році становив 3,2 млрд грн, H&M – 1,2 млрд грн, згідно з даними аналітичної платформи Youcontrol.
Топ польських брендів за кількістю магазинів та доходом в Україні
На бренди групи LPP припадає третина польських торгових марок/мереж, що працюють у фізичному ритейлі в Україні, загалом їх близько 15. Жоден інший польський оператор не представлений на українському ринку настільки широко.
Наприклад, у Pako Lorente (чоловічий одяг) – три магазини, Ochnik (галантерея та шкіряний одяг) і Diverse (одяг для всієї сім’ї) – по два. Ширше представлені мережа дитячих універмагів «Смік», яка має 10 магазинів, та косметичний бренд Inglot із дев’ятьма торговими локаціями. Також на українському ринку працюють 4F, Tatuum та інші.
Загалом польські бренди займають 10% українського ритейл-ринку, оцінюють в UTG.
Нові гравці
До переліку польських компаній на українському ринку може увійти бренд жіночого одягу й аксесуарів Greenpoint, який має намір дебютувати в Україні в 2024 році. Ексклюзивний агент і партнер Greenpoint в Україні – Retail & Development Advisor (RDA) – нині проводить перемовини з кількома потенційними франчайзі. Пріоритет – знайти майбутнього власника майстер-франшизи. Від результатів цих пошуків і залежатиме план розвитку бренду.
«Компанія Greenpoint готова відкрити 20 магазинів, але більшість залежить від партнера», – каже Андрій Лотоцький, генеральний директор компанії Retail&Development Advisor.
Для розвитку Greenpoint цікаві передусім Київ і західні регіони країни. Greenpoint зацікавлений у відкритті магазинів у торгових центрах і може розглядати приміщення у стріт-ритейлі, говорять в RDA.
З урахуванням асортименту Greenpoint, цінової категорії та формату (у середньому площа магазинів становить 100–150 кв. м.), на українському ринку цей бренд увійде в пряму конкуренцію з такими вітчизняними компаніями, як Vovk і Must Have, а також із Orsay, що родом із Німеччини, – каже Лотоцький.
Продовжать експансію і лідери ринку.
Як повідомив Ярема Івахів, генеральний директор LPP в Україні, у 2024 році компанія має намір «практично вдвічі збільшити присутність на українському ринку». Перш за все за рахунок бренду Sinsay. Зараз саме час для відкриття нових магазинів і виходу нових брендів, вважає Локтіонова.
Серед польських брендів, які були б цікаві нашому споживачеві та яким був би цікавий наш ринок, Локтіонова називає мережу магазинів одягу для всієї родини та товарів для дому Pepco та модний бренд Medicine.