Фото: commons.wikimedia.org
Незважаючи на санкції Заходу, які мають перешкоджати російським перевізникам закуповувати запчастини для своїх літаків Airbus і Boeing, російські перевізники знаходять лазівки для підтримки роботи цивільних літаків. Серед них і родинні зв’язки.
Джерело: Reuters
Як РФ підтримує роботу цивільних літаків
Дані митниці РФ свідчать, що Уральські авіалінії імпортували понад 20 пристроїв американського виробництва після того, як Росія вторглася в Україну в лютому 2022 року.
Видання пише, що з травня минулого року до кінця червня цього року до російських авіакомпаній надійшло авіазапчастин щонайменше на 1,2 мільярда доларів.
Обладнання охоплює основні предмети, необхідні для підтримки льотної придатності літака, таких як пристрої для навігаційних систем, клапани тиску в кабіні, дисплеї в кабіні та шасі, до більш звичайних запчастин, таких як кавоварка, телефонні трубки бортпровідників і сидіння для туалетів.
Митні документи показали, що деталі потрапляли до Росії через посередників у таких країнах, як Таджикистан, Об’єднані Арабські Емірати (ОАЕ), Туреччина, Китай і Киргизстан – жодна з яких не підтримала західні санкції проти Росії.
Проте сума в 1,2 мільярда доларів не відповідає загальній вартості авіазапчастин, імпортованих протягом названого періоду.
Як Росія отримує запчастини для літаків
Одним із способів обійти санкції можуть бути родинні зв’язки.
Згідно з даними митниці, один російський перевізник, Nordwind Airlines, використовував родинні зв’язки для закупівлі деталей для 12 літаків Airbus і 15 літаків Boeing.
Авіакомпанія, що належить російській підприємці Каріне Букрей, імпортувала сотні деталей від Ramses Turizm.
Компанія Ramses Turizm, розташована в турецькому курортному місті Анталія, належить її чоловікові Букрей Рамазану Акпінару.
Компанії не відповіли на повідомлення Reuters про коментарі. Проте російські записи показують, що Nordwind припинив отримувати запчастини від Ramses Turizm через три дні після запиту Reuters про них.
Однак авіакомпанія продовжувала імпортувати запчастини від іншої турецької компанії Na Havacilik ve Teknik, яка також базується в Анталії.