
Захист від шахраїв Фото: Держспецзв’язку
Аферисти вміло націлені на довірливих клієнтів, і необачність під час онлайн-операцій може закінчитися значними збитками. Держспецзв’язку рекомендує: краще вчитися не на особистих промахах, а завчасно знати правила безпечних розрахунків, щоб визначати зловмисників з перших хвилин. І 27 листопада поради напередодні “Чорної п’ятниці”.

Захист від шахраїв Фото: Держспецзв’язку
- Будьте пильні з надзвичайними акціями. Якщо вартість здається надміру привабливою – велика ймовірність, що це аферистична пастка.
- Виявили новий онлайн-магазин? Оцініть сайт. Нехитрий дизайн, огріхи в текстах, відсутність контактів або пусті розділи – це тривожні сигнали.
- Обирайте оплату при отриманні! Сплачуйте лише за те, що отримали у руки.
- Перевіряйте реалізатора! Шукайте оцінки, аналізуйте контакти, звертайте увагу на адресу вебсайту.
- Здійснюєте покупки на торгових онлайн-платформах? Не переходьте в месенджери, підтримуйте зв’язок з реалізатором тільки в чаті платформи або використовуйте його додаток. Не переходьте за сумнівними гіперпосиланнями.

Захист від шахраїв Фото: Держспецзв’язку
“Купуйте розсудливо, і нехай ваші онлайн-знахідки приносять задоволення, а не гіркоту”, – зазначає Держспецзв’язку.

Захист від шахраїв Фото: Держспецзв’язку
Як повернути або замінити виріб, придбаний зі знижкою
У періоди розпродажів або акцій клієнтів зазвичай приваблюють дисконти, проте доволі часто вони стикаються з позначкою «Акційний продукт поверненню та обміну не підлягає». Важливо пам’ятати: подібна умова суперечить законодавству України, інформує Держпродспоживслужба.

Захист від шахраїв Фото: Держспецзв’язку
Згідно зі статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право замінити нехарчовий продукт належної якості на ідентичний у продавця, якщо товар не підійшов за формою, розміром, кольором, моделлю, габаритами чи з інших міркувань не може бути використаний за призначенням.

Захист від шахраїв Фото: Держспецзв’язку
Що важливо знати:
- Заміна можлива протягом 14 днів, не враховуючи день придбання, якщо постачальником не встановлено довший період.
- Продукт має бути в початковому вигляді: не бути використаним, збережені печатки, етикетки, споживчі якості, а також квитанція або інший розрахунковий документ.
- Це положення чинне й для акційних продуктів, якщо дисконт не пов’язаний з недоліками продукції.
- Виняток становлять лише вироби належної якості, що не підлягають обміну (поверненню) відповідно до переліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 № 172 (наприклад, білизна, парфумерно-косметичні вироби, медикаменти, харчові товари тощо).

Захист від шахраїв Фото: Держспецзв’язку
Якщо продавець відмовляється задовольнити законну вимогу щодо обміну або повернення виробу, зверніться до Держпродспоживслужби або її регіональних підрозділів із відповідною заявою. Це можливо зробити
зручним для вас методом:
- заповнити форму на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби;
- написати листа на електронну пошту econsumer – [email protected];
- надати в паперовому вигляді на поштову адресу 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 1
- зателефонувати на «гарячу лінію» за номерами (044)-364-77-80, 050-230-04-28.




