
Школа Фото: Міністерство освіти і науки
Перебої з електропостачанням, а також потенційна відсутність доступу до мережі інтернет і стільникового зв’язку можуть позначитися на протіканні освітнього процесу в Україні, а також на тривалості та часі проведення перерв у навчанні. В установі Міністерства освіти і науки України акцентували увагу на тому, що оскільки навчальні заклади мають незалежність у визначенні структури освітнього процесу, вони мають право самостійно встановлювати термін навчального року, розклад занять та підходи до організації навчання в умовах, що виникли, враховуючи обсяг навчального навантаження, вікові аспекти учнів, їхній фізичний та психологічний стан.
Про це повідомляється в листі, який МОН направило до управлінь освіти. Навчання в період блекаутів: поради від МОН:
- оцінити та, за потреби, надати учням доступ до LMS-платформ (Google Classroom, Moodle, Microsoft Teams тощо);
- розмістити навчальні матеріали для кожного заняття в LMS-платформі на період з листопада по лютий місяць;
- застосовувати новітні електронні джерела, наприклад, веб-платформу “Всеукраїнська школа онлайн”;
- забезпечити учнів необхідними друкованими підручниками та навчальними матеріалами;
- підготувати надруковані матеріали (формули, таблиці, завдання тощо) у разі тривалої відсутності електроенергії та/або доступу до мережі інтернет;
- встановити графік проведення викладачами консультацій для учнів у синхронному очному/дистанційному форматі (беручи до уваги наявність у закладі альтернативних джерел живлення та ситуацію з відключенням електроенергії в населеному пункті/територіальній громаді);
- забезпечити виконання освітніх і навчальних програм, навчального плану шляхом ущільнення навчального матеріалу, організації самостійної пізнавальної діяльності учнів.
Додатково, в Міносвіти запропонували, за наявності можливості, перенести навчальні заняття із зимових місяців на червень місяць 2026 року (окрім випускних класів), збільшити тривалість зимових канікул шляхом перенесення весняних на зимовий період, розглянути можливість переходу на шестиденний навчальний тиждень замість п’ятиденного, а також організувати навчання у дві зміни, враховуючи збільшення тривалості світлового дня.




