“УЗ” збирається збільшити вартість проїзду в рази – Лещенко

Член наглядової ради Укрзалізниці Сергій Лещенко

Член наглядової ради Укрзалізниці Сергій Лещенко

В «Укрзалізниці» оголосили про впровадження так званого гнучкого ціноутворення на проїзні документи у вагони люкс або швидкісний потяг «Інтерсіті». Про це 5 листопада заявив член наглядової ради «Укрзалізниці» Сергій Лещенко під час виступу у Верховній Раді. Це виглядає дивно, оскільки напередодні голова правління АТ “Укрзалізниця” Олександр Перцовський повідомляв, що ціни для пасажирів поки що не будуть збільшуватись. Інформатор звернувся із запитом до Укрзалізниці, щоб там роз’яснили, кому з посадовців довіряти.

“Ми плануємо запровадити гнучке ціноутворення для вагонів СВ та першого класу Інтерсіті. Це частково поліпшить фінансові показники, але не повністю”, – повідомив Лещенко.

Лещенко зауважив, що для повного уникнення збитків від пасажирських перевезень необхідно підняти вартість проїзду в 3-4 рази, що є неможливим в умовах війни.

Востаннє “Укрзалізниця” підвищувала тарифи з 1 лютого поточного року на міжнародні рейси до Польщі та Угорщини – на 17-37%. Таким чином, ціна квитків у напрямку Польщі через зменшення дисконту збільшилась у вагонах 1 класу “Інтерсіті+” та СВ на 20-27%, у купейних вагонах – на 9-27%. Вартість поїздок у найбільш затребуваних міжнародних потягах: Київ – Варшава зросла на 37%, Київ – Будапешт – на 17% у вагонах СВ та на 21% – у купейних вагонах.

Відповідно до прогнозів “Укрзалізниці”, представлених у проєкті державного бюджету-2026, дефіцит від пасажирських перевезень у 2025 році складатиме 20,8 млрд грн, у 2026 році – 22,3 млрд грн, у 2027 році – 24,7 млрд грн та у 2028 році – 29,4 млрд грн. За підсумками діяльності компанії у 2024 році збиток за напрямком пасажирських перевезень зріс на 2,4 млрд грн, або 15,4% – до 18,1 млрд грн, джерелом його покриття був прибуток від напрямку вантажних перевезень, який дорівнював 20,4 млрд грн. Разом з тим, компанія очікує значне скорочення прибутку від вантажних перевезень у 2025 році до 0,9 млрд грн, незначне зростання у 2026 році до 9,0 млрд грн, у 2027 році до 12,6 млрд грн та у 2028 році до 19,3 млрд грн. Загалом у 2024 році УЗ збільшила дохід на 11,1% – до 102,87 млрд грн, але отримала чистий збиток 2,71 млрд грн проти чистого прибутку 5,04 млрд грн у 2023 році.

Як повідомляв Інформатор, частину дефіциту “Укрзалізниці” від пасажирських перевезень у 2025 році в розмірі 13 млрд гривень буде компенсовано коштом резервного фонду державного бюджету. Отже, ціни для пасажирів поки що не збільшуватимуться. Про це 4 листопада повідомили голова правління АТ “Укрзалізниця” Олександр Перцовський та міністр фінансів Сергій Марченко.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *