3000 км: “Укрзалізниця” роз’яснює про безплатні поїздки

Фото: Укрзалізниця

Фото: Укрзалізниця

Першого листопада президент Володимир Зеленський анонсував нові заходи підтримки українців у зимовий період. Невід’ємною частиною цього стала ініціатива «УЗ-3000». Мова йде про можливість безкоштовно проїхати 3000 км Україною за допомогою залізниці. Дана ініціатива породила безліч запитань. Другого листопада “Укрзалізниця” надала відповіді на них.

Бракує місць у потягах і без того, тож куди ще додавати пасажирів?

«3,000 кілометрів» мають на меті зменшити навантаження в найбільш завантажені періоди: багато пасажирів готові перенести дату і навіть місяць подорожі за значно нижчу вартість. Для прикладу: в серпні, коли вкрай важко дістати квитки будь-куди, залізниця транспортує 2,6 млн пасажирів, а в лютому тільки 1,9 млн. Відповідно, у період із меншим навантаженням є змога дозаповнювати місця (навіть без додаткових рейсів можемо запропонувати до 200-250 тис місць на місяць в часи зниженого попиту), пропонувати мандрівки «за кілометри» та перевозити додатково пасажирів, не збільшуючи витрати.

Більше того, в «несезон» додаткові можливості для подорожей можуть дати стимул іншим дотичним галузям внутрішнього туризму, оскільки це не сезон і для них також. Будемо працювати над спільними пропозиціями з цілими громадами, які захочуть в «несезон» відкрити людям цікаві можливості у себе.

Тому, пасажири, для яких не важливий час поїздки (наприклад, відвідують рідних раз на рік або використовують відпустку для мандрівки країною) матимуть чудовий стимул подорожувати не в піковий час, звільняючи місця в години найбільшого попиту.

Так само «кілометрами» зможемо стимулювати подорожі у дні з меншим завантаженням (наприклад, не в п’ятницю ввечері до Львова, коли всі їдуть, а, наприклад, у вівторок або ранковим поїздом за «кілометри»).

А ось у періоди, коли на залізничні перевезення підвищений попит (той самий грудень) – акцент програми буде на тому, щоб допомогти мешканцям прифронтових населених пунктів, які найбільше страждають від обстрілів і відключень електроенергії: поїздки «за кілометри» будуть доступні саме для поїздів звідти.

Чому саме 3,000 км? Що, якщо мені не потрібно або я не зможу їх використати?

Ця відстань символічно охоплює найдовший існуючий залізничний маршрут Україною в обидва боки (із Запоріжжя до Ужгорода), отже, дасть можливість відкрити країну для всіх, незалежно від місця проживання;
Програма діє на поїздки далекого сполучення і, звісно, мова йде саме про внутрішні рейси і не про преміум-клас. Це – цільова можливість для тих, хто потребує, а кому не потрібно – звісно, можуть купувати квитки без жодних змін. Разом з тим, Укрзалізниця розглядає і варіанти щодо невикористаних кілометрів, щоб дати змогу їх спрямувати з користю.

Пасажирські перевезення є збитковими. За чий кошт банкет? Хто покриватиме збитки?

Ця ініціатива розвивається паралельно з початком системної (хоч поки що лише часткової) компенсації реальної собівартості пасажирських перевезень. Це поліпшить стан для залізниці, і водночас збереже доступність подорожей для всіх українців.

Додаткові пасажири, які подорожуватимуть «за кілометри», заповнюватимуть наявні місця, таким чином суттєво не збільшуючи витрат. Функціонування пасажирських поїздів субсидує держава, тому важливо, щоб вони використовувалися максимально ефективно і якомога більше пасажирів могли подорожувати протягом року. Підтримка пасажирських перевезень – це кошти платників податків, отже, вони мають відчути цей ефект.

А паралельно запроваджуватимуться додаткові послуги для тих, хто готовий платити – в категоріях СВ, 1 клас, міжнародні поїзди. Відповідні додаткові прибутки покриватимуть вартість поїздок «за кілометри», щоб не збільшувати потребу в державному фінансуванні.

Ресурсу ледве вистачає на виплату заробітної плати залізничникам, галузь критично недофінансована. «3,000 кілометрів розгортаються паралельно із початком системної державної підтримки пасажирських перевезень Укрзалізниці. Перехід на покриття справжніх витрат пасажирських перевезень державою якраз дозволить поліпшити фінансову ситуацію залізниці, зберігати робочі місця.

“Насамкінець підсумуємо, для чого це впроваджується. Ми поступово переходимо до європейської моделі: держава розпочала у 2025 та продовжить у 2026 хоча б частково фінансувати реальну вартість пасажирських перевезень. Це – європейська практика і, безумовно, для нас в Україні зараз це дуже важливо: більшість «не осилить» квитки за їхньою справжньою ціною, а зберігати залізничні маршрути в т.ч. до прифронтових міст життєво необхідно. Фінансування потрібне, щоб виплачувати вчасно зарплати залізничникам, швидко відновлювати інфраструктуру, їхати навіть за відсутності електропостачання”, – підкреслили в Укрзалізниці.

Зимова підтримка для українців

Першого листопада президент Володимир Зеленський заявив про нові заходи підтримки українців у зимовий період. Мова йде як про фінансову допомогу, на зразок минулорічної “Вовиної тисячі”, так і про медичні та транспортні заходи. Кошти можна буде витратити для покриття найбільш нагальних потреб. Окремо вийде ініціатива для найбільш незахищених верств населення.

Також планується медична допомога українцям у зимовий період. Йдеться про обстеження, які підготує МОЗ. Кожен українець зможе приділити увагу своєму здоров’ю. Очікується, що ініціатива запрацює у січні 2026 року.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *