Трейлери «Супермена», «Будинку дракона», «Людини-павука», «Гладіатора 2»: як голлівудські кіностудії заробляють на монетизації AI-трейлерів

Фейкові трейлери, створені штучним інтелектом, вибухнули на YouTube, збираючи мільярди переглядів і обманюючи аудиторію. Студії отримують вигоду від цих відео, які порушують авторські права, а не вживають заходів для їх блокування. Forbes Україна підсумовує основні висновки аналізу Deadline.

Подарунок для справжніх лідерів

Сертифікат Forbes — насолоджуйтеся 365-денним доступом до першокласної аналітики, розуміння та вражаючих історій успіху. Купити зараз

Після дебюту офіційного трейлера «Супермена» в мережі з’явився підроблений трейлер, створений штучним інтелектом, який містить кадри з відео, випущеного в грудні минулого року. Це лише один із тисяч фальшивих трейлерів, які заполонили YouTube за останні роки.

Хоча більшість спеціалістів легко розпізнають ці фейки, для деяких глядачів їх майже неможливо відрізнити від справжніх трейлерів. У 2024 році національне телебачення Франції помилково показало фейковий трейлер «Супермена» за кілька місяців до його офіційного запуску. Режисер Джеймс Ганн відреагував на це в соцмережах трьома блювотними емодзі.

«Польські інвестори пропонували $4,5 млрд за АТБ». Перше інтерв’ю зі співвласником найбільшого ритейлера країни Віктором Карачуном /Фото Олега Самойленка для Forbes Україна

Популярна категорія Найбагатша дата вчора «Польські інвестори пропонували $4,5 млрд за АТБ». Перше інтерв'ю зі співвласником найбільшого рітейлера країни Віктором Карачуном

Журналісти Deadline повідомляють, що бачили комунікації, де Warner Bros. Discovery зізнається, що отримує дохід від фейкових трейлерів «Супермена» та серіалу «Будинок дракона», тоді як Sony отримує прибуток від реклами «Людини-павука» та «Крейвена-мисливця», а Paramount робить те саме з фейковим «Гладіатором 2».

Замість того, щоб застосовувати закони про авторське право, кілька голлівудських студій звернулися до YouTube з проханням перерахувати їм доходи від реклами від переглядів цих фальшивих відео. Обґрунтування такого підходу залишається незрозумілим, як і сума грошей, яку вони генерують на цих поглядах. Усі великі студії утрималися від коментарів з цього приводу.

Профспілка акторів SAG-AFTRA назвала це «гонкою на дно». «Ми очікуємо, що наші партнери будуть захищати інтелектуальну власність так само енергійно, як ми захищаємо права наших членів», – заявили в профспілці.

Творці цих роликів стверджують, що вони сприяють популяризації фільмів. Недоброзичливці вважають, що вони применшують цінність офіційних матеріалів і негативно впливають на сприйняття глядачами самих фільмів. Фальшиві трейлери створюють як для розваг, так і для комерційних цілей.

Getty Images

Режисер Супермен Джеймс Ганн Фото Getty Images

Еволюція фейків на YouTube

Користувачі завантажували підроблені трейлери з моменту створення YouTube у 2005 році. Одним із перших вірусних випадків було вигадане продовження «Титаніка», де Джека Доусона, якого зобразив Леонардо Ді Капріо, виявляють у брили льоду та відроджують у сучасному Нью-Йорку під ремікс пісні Селін Діон. У 2018 році австралійський ютубер VJ4rawr2 оновив трейлер і вважається одним із «хрещених батьків» концептуальних трейлерів. Його інтерпретація «Титанік 2: Джек повернувся» зібрала 53 мільйони переглядів, перш ніж її видалила 20th Century Fox.

VJ4rawr2, який приховує своє справжнє ім'я, починав як любитель. До 2015 року він залишив роботу, щоб зосередитися виключно на YouTube, де його відео зібрало 393 мільйони переглядів. Він створює трейлери навколо центральної теми, використовуючи техніку редагування та штучний інтелект. У його портфоліо є вигаданий сегмент «Місія нездійсненна», у якому Том Круз втікає з Нью-Йорка до Лос-Анджелеса, і трейлер, у якому Маколей Калкін повертається до своєї резиденції «Сам удома», щоб подати до суду на свою родину за травми дитинства.

Фальшивий трейлер про Бонда навіть привернув увагу спеціалізованих кіновидань, таких як Variety і The Hollywood Reporter. Яскравим прикладом професіоналізації фейкових трейлерів є канал Screen Culture, заснований в Індії підприємцем Нікілом П. Чаудхарі, який із юності захоплюється кіно. У 2018 році він запустив канал, почавши з відео «Чендлер Бінг проти Шелдона Купера». З часом його трейлери ставали все заплутанішими.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *