В Ощадбанку зазначають, що жінка має необмежений доступ до коштів на своєму рахунку.
Сбербанк заблокував картку клієнтки, не даючи їй отримати доступ до коштів.
Через блокування жінка не може користуватися карткою Ощадбанку. Вона звернулася до фінансової установи з проханням зняти обмеження, але її спроби не увінчалися успіхом. Про це йдеться в постанові Печерського райсуду Києва, оприлюдненій 2 січня 2025 року.
У квітні 2024 року клієнтка Ощадбанку виявила, що її банківська картка заблокована. Під час звернення до чат-боту Ощадбанку їй повідомили, що картку заблоковано у зв’язку з арештом рахунку та порадили звернутися до виконавчої служби для вирішення питання щодо розблокування. Проте відкритого виконавчого провадження щодо неї немає і не було, що могло б виправдати дії виконавця щодо блокування банківських рахунків. 23 травня 2024 року через Укрпошту фізична особа надіслала рекомендований лист до АТ «Ощадбанк» з проханням надати роз’яснення щодо причин блокування рахунку та з проханням отримати доступ до платіжного сервісу «Ощад24/7», а також розблокувати її рахунок. Заява надійшла до АТ «Ощадбанк» 27 травня 2024 року, але до дня звернення до суду відповідь не надійшла.
“АТ “Ощадбанк” не вчиняє протиправних дій щодо припинення необмеженого доступу та користування позивачкою її коштами, а також припинення доступу до платіжного сервісу “Ощад 24/7”, пов'язаного з рахунком. Вона зберігає необмежений доступ та контроль над своїми коштами на рахунку, відкритому в АТ “Ощадбанк”. Отже, банк працює у повній відповідності до чинного законодавства України та зобов’язань, визначених договором про комплексне банківське обслуговування фізичних осіб, у тому числі щодо відкриття поточного рахунку, не допустив жодних правопорушень, тому позовні вимоги є безпідставними, необґрунтованими та не підлягають задоволенню», – зазначили в Ощадбанку.
Яке рішення виніс суд?
Суд відхилив позов жінки. Вона не надала доказів, які б підтверджували її твердження про блокування облікового запису.
“У своїй заяві позивач стверджує, що відповідач заблокував її рахунок на підставі того, що вона є боржником у виконавчому провадженні, однак доказів блокування рахунку не надає. Тому клопотання про визнання неправомірними дій АТ “Ощадбанк”, пов'язаних з припиненням безперешкодного використання та контролю над її коштами та припинення доступу до платіжного сервісу “Ощад 24/7”, підлягає задоволенню. Оскільки позовні вимоги про зобов’язання АТ «Ощадбанк» відновити необмежене використання та контроль над своїми коштами та відновити доступ до платіжного сервісу «Ощад 24/7» залежать від позовних вимог щодо правомірності дій АТ «Ощад 24/7», вони також не підлягають задоволенню», – наголосив суд.